آفتاب

گزارش عملکرد بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) کرمان

گزارش عملکرد بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) کرمان

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان کرمان گفت: کتابخانه تخصصی مهدویت با حدود 4 هزار جلد کتاب برای استفاده طلاب، دانشجویان و ... فعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، محمد رنجبر صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت دعای عهد اظهار کرد: این دعای شریف، سبک کار و راهکار را به فعالان عرصه مهدویت می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت کار در این عرصه افزود: نصرت و یاری کردن امام برای زمان جنگ، و کمک کاری در غیرجنگ است. ما در عصر غیر جنگ با امام زمان(عج) هستیم، یعنی باید در زمینه فرهنگ مهدویت و جنگ فرهنگی کار کنیم.

رنجبر تصریح کرد: مسئله مهدویت باید در راس کارهای ما باشد و در این جهت سرعت بگیریم و حاجات امام زمان(عج) را برآورده کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) به عنوان یک نهاد مردمی، فرهنگی و غیردولتی به منظور گسترش و تعمیق فرهنگی مهدویت در سطح جامعه به ویژه نسل جوان، در سال 79 با پیشنهاد حجت‌الاسلام قرائتی و موافقت مقام معظم رهبری در شهرهای تهران و قم تاسیس شد.

معاون بنیاد فرهنگی مهدی موعود(ع) استان کرمان اظهار کرد: این بنیاد در سال 85 در کرمان فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون 30 شعبه بنیاد مهدویت در شهرستان های استان تاسیس شده است.

وی افزود: برگزاری دوره تربیت مربی مهدویت با حضور 80 طلبه مرد و 100 طلبه زن در قم، برگزاری دوره تربیت مربی مهدویت ویژه فرهنگیان استان کرمان به تعداد 70 نفر با دعوت از اساتید تخصصی مرکز مهدویت قم، اعزام مبلغ مهدوی به مدارس سطح استان از مهم‌ترین فعالیت‌های بنیاد است.

رنجبر تصریح کرد: برگزاری همایش تمهیدات ظهور هر دوماه یک بار با دعوت از سخنرانان کشوری، چاپ و نشر کتب و مجلات مهدوی در حوزه کارهای عملی منتظران واقعی و تولید نرم افزارهای مربوط به مهدویت، تهیه و توزیع کارت‌های دعا از جمله دعای معرفت، به عنوان راهکار از دیگر فعالیت‌ها می‌باشد.

وی بیان کرد: عضوگیری بیش از 17 هزار نفر در طرح "هزار در هزار" که به نیت سلامتی امام زمان(عج) حداقل ماهانه هزار تومان را با هدف ترویج فرهنگ مهدویت به حساب بنیاد واریز می‌کنند و بنیاد متقابلا هر ساله یک بسته فرهنگی را به این اعضا ارائه می‌دهد.

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان کرمان گفت: طی سال‌های گذشته دو دوره مسابقه بزرگ قرآنی به نام‌های مسبحات و منتخب الآیات در سراسر استان برگزار شده و در سال جاری نیز مسابقه لطایف و اشارات حزب 120 در نیمه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کار اعزام 7 هزار نفر به مشهد مقدس به منظور آموزش دوره‌های مهدویت و سبک زندگی اسلامی نیز از سال گذشته آغاز شده و کانون مهدویت را در دانشگاه‌های استان نیز راه اندازی کرده‌ایم.

رنجبر بیان کرد: برپایی خیمه‌های انتظار در مدارس شهر کرمان از دیگر فعالیت‌های بنیاد است و در این خیمه‌ها کارهای فرهنگی مختلفی ظرف یک هفته در هر مدرسه‌ای با حضور دانش آموزان انجام می‌شود.

وی افزود: کتابخانه تخصصی مهدویت با حدود 4 هزار جلد کتاب برای استفاده طلاب، دانشجویان و ... فعال است.

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان کرمان گفت: هفت طرح مهم را در بنیاد پیگیری می‌کنیم که طرح معرفت در زمینه خداشناسی، پیامبرشناسی و امام شناسی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طرح انس با قرآن با یاد امام زمان(عج) نیز برگزار می‌شود و در این طرح افراد متعهد می‌شوند که قرائت قرآن را به اشکال مختلف ترتیبی، سوره‌ای و آیات انجام دهند.

رنجبر اظهار کرد: سومین طرح به عنوان پاکسازی درون بر محور دعای امام زمان(ع) و نهج البلاغه است.

وی تصریح کرد: "انتظار فرهیختگان" ویژه اولیا و دانش آموزان و "امر به معروف و نهی از منکر" با محوریت نماز و حجاب از دیگر طرح‌هاست.

رنجبر با اشاره به این‌که «فعالیت‌های بنیاد مردمی است» گفت: پورتال جامع مهدویت در کشور راه اندازی شده و سایت بنیاد مهدویت کرمان نیز فعال است.

وی در ادامه اظهار کرد: ویژه نامه "امیر مهر" برای نیمه شعبان شامل بایدها و نبایدهای جشن نیمه شعبان، آسیب‌های مهدویت، بخشی از فعالیت‌های بنیاد تهیه و توزیع شده است.

رنجبر افزود: همچنین توزیع کارت دعا و نرم افزار عصر انتظار 3 در این ایام صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در طول سال کلاس "خانواده مهدوی" روزهای سه شنبه ساعت 17 تا 18 در محل بنیاد در مسجد جامع کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N331167

وبگردی