آفتاب
مدیر حوزه علمیه خواهران نقده:

اندیشه و تفکر فرهنگ مهدویت باید به درون خانواده‌ها کشیده شود

اندیشه و تفکر فرهنگ مهدویت باید به درون خانواده‌ها کشیده شود

مدیر حوزه علمیه خواهران نقده گفت: شرط اصلی رسیدن به سبک زندگی مهدوی که بتوان زمینه‌ساز تعجیل در ظهور منجی موعود باشد، شناخت جایگاه حقیقی فرهنگ انتظار و منتظر است.

شیرین سعیدی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، اظهار کرد: شناخت جایگاه حقیقی انتظار از مسیر ارتقای دانش مهدوی‌زیستی از جمله مولفه‌های تحقق سبک زندگی مهدوی است.

وی با بیان این‌که «ایجاد آمادگی و فضاسازی اعتقادی و معنوی از زمینه‌های لازم برای پذیرش مفاهیم مردمی است» افزود: متأسفانه جامعه امروز به سبب رخنه‌های فرهنگی دشمنان که با ابزارهای مختلف مفاهیم منجی‌گرایی را به انحراف و خرافه می‌کشانند، از فضای مهدوی‌زیستی فاصله گرفته‌اند.

وی ادامه داد: تزریق معنویت و مفاهیم دینی به افکار و اندیشه‌های جوان امروز می‌طلبد که متولیان فرهنگی و کسانی که در این حوزه متخصص و متعهد هستند با عزم ملی و اراده جمعی وارد کار شوند.

سعیدی، امید به آینده روشن و برپایی عدالت اجتماعی را از جمله شاخصه‌های اعتقاد به فرهنگ مهدویت دانست و افزود: مفاهیم انتظار حقیقی و ویژگی‌های منتظر واقعی باید در جامعه مورد تبیین و تشریح قرار گیرد چراکه صرف اقرار زبانی بدون عمل نمی‌تواند زمینه ساز برای ظهور منجی موعود باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران نقده با تأکید بر این‌که «اندیشه و تفکر فرهنگ مهدویت باید به درون خانواده‌ها کشیده شود و والدین از بستر خانواده فرزندان را با مباحث مهدوی آشنا کنند» بر ضرورت ایجاد کارگروه‌های تخصصی با هدف اشاعه و تبلیغ درست و به‌دور از انحراف و خرافه در جامعه تأکید کرد.

انتهای پیام

کد N331126

وبگردی