آفتاب
سخنگوی دولت خبر داد

اختصاص یکصد و ده میلیارد تومان برای مناطق سیل زده مازندران و گلستان

اختصاص یکصد و ده میلیارد تومان برای مناطق سیل زده مازندران و گلستان

سخنگوی دولت گفت: از اختصاص یکصد و ده میلیارد تومان برای مناطق سیل زده در استان‌های مازندران و گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با مورد توجه قرار دادن جاری شدن سیل در مناطق مختلف کشور به ویژه استان‌های گلستان و مازنداران گفت:با ارزیابی اولیه از مناطق خسارت دیده امروز هیات وزیران تصویب کرد مبلغ یکصد و ده میلیارد تومان به صورت اعتبارات و تسهیلات به این دو استان اختصاص پیدا کند.

وی افزود: از 57 میلیارد تومان که برای استان مازندران در نظر گرفته شده 32 میلیارد تومان به صورت تسهیلات ارزان قیمت تخصیص پیدا خواهد کرد ضمن اینکه 11.6 میلیارد تومان برای واحدهای مسکونی و 13.4 میلیارد برای واحدهای کشاورزی و دام‌پروری اختصاص پیدا کرده است.

وی گفت: در استان گلستان از 53 میلیارد تومان، 21 میلیارد تومان برای کمک‌های بلاعوض و 32 میلیارد تومان برای تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده است. 6.1 دهم میلیارد تومان برای واحدهای مسکونی و 25.5 درصد میلیارد برای دام و بخش‌های کشاورزی در نظر گرفته شده است.

نوبخت با بیان این‌که تسهیلات در جهت تعمیرات خرابی‌ها هم 10 میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: برای بازسازی واحدهای خسارت دیده 25 میلیون تومان و برای کمک در جهت خرید لوازم خانگی و امور معیشتی هر کدام 5 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت گفت: از آنجا که تعدادی افراد خسارت دیده در این حادثه در سال گذشته هم دچار خسارت شده بودند و هم اکنون سررسید آنها تمام شده و مجددا دچار خسارت شده‌اند هیات وزیران تصویب کرد کلیه بدهی‌های این افراد تا سه سال تمدید شود و جرایم دیرکرد در این بخش بخشیده شده است. البته معاونت برنامه‌ریزی رییس جمهور موظف است این جرایم دیرکرد را به بانک پرداخت کند که مشکلی وجود نداشته باشد.

وی گفت: همچنین معاونت برنامه‌ؤیزی رییس جمهور موظف شده است طی یکماه نسبت به برآورد هزینه‌های زیرساخت و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی اقدامات لازم را انجام دهد.

ادامه دارد...

کد N331112

وبگردی