آفتاب
در نطق میان دستور مطرح شد

انتقادات مقیمی به سیاست‌ها و عملکرد دولت یازدهم

انتقادات مقیمی به سیاست‌ها و عملکرد دولت یازدهم

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی از سیاست‌ها و عملکرد دولت یازدهم و رییس‌جمهور انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمدعلی مقیمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت مهدی (عج)، با اشاره به نامگذاری سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: در شعار سال جاری علاوه بر دو دغدغه اقتصاد و فرهنگ به عنوان نقشه راه کشور، راهکارهای اجرایی آن با عزم ملی و مدیریت جهادی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ عنصر هویت‌ساز حیات بشری است و به تعبیر رهبری مثل هوا می‌ماند، خطاب به رییس‌جمهور تصریح کرد:‌ فرهنگ دینی و انقلابی ما در سالیان گذشته آسیب‌ها و چالش‌ها و بی‌مهری‌های فراوانی را به خود دیده است که در دولت تدبیر و امید این نگرانی‌ها عمیق‌تر از گذشته در اظهارنظر متولیان فرهنگی دولت و در ادبیات رییس‌جمهور دیده می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: سخن نخ‌نمای شده دین دولتی و دولت دینی، عرفان دینی و دین عرفانی و «با شلاق و زور نمی‌خواهیم مردم را بهشت ببریم» ادبیاتی نیست که بنیان‌های فکری و فلسفی آن برای صاحبنظران و دلسوزان انقلاب اسلامی ناآشنا باشد.

مقیمی خاطرنشان کرد: در گفتمان انقلاب اسلامی شعار نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی منطق اعتدال ناب است و در این مفهوم اعتدال یکی از اصول مسلم اصولگرایی است اما حدود و ثغور اعتدال از سوی رییس‌جمهور هنوز تعریف مشخصی ندارد و بیم آن می‌رود همانند دولت اصلاحات این کلمات زیبا همچون کلمات مقدس آزادی با بی‌بند و باری، اصلاحات با فتنه‌گری، جامعه مدنی با براندازی و فروپاشی حکومت مصادره به مطلوب شود.

نماینده مردم بهشهر در مجلس در ادامه اظهار کرد: اعتدالی که از سوی دولت یازدهم در این مدت در اذهان عمومی شکل گرفته معادل تساهل و تسامح ، عدم مرزبندی بین خودی و غیرخودی، لیبرالیسم فرهنگی و مابین حق و باطل است و این یعنی استحاله انقلاب اسلامی، چرا که هیچ قرابت نظری و عملی در تبارشناسی اعتدالیون و هواداران دولت با اعتدال ناب دیده نمی‌شود.

مقیمی تاکید کرد: اگر با این برداشت‌ها مخالفت دارید انتظار موکد می‌رود که رییس‌جمهور نسبت به تعیین حدود و ثغور آن و نسبت آن با گفتمان انقلاب اسلامی اقدام نماید.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی کلید واژه دیگر گفتمان پیشرفت و اعتدال است، گفت: اینکه دشمنان علیرغم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه کشور جنگ تمام عیار اقتصادی به راه انداخته، اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند راه‌حل این موضوع باشد اما رویکرد دولت به جای درون‌زا بودن و عملیاتی کردن ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری، اقتصاد سیاسی را در دستور کار خود قرار داده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: گره زدن حل مشکلات اقتصادی کشور به نتایج مذاکره و راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی نیرومند و ایجاد تقابل میدانی بین ایرانیان طرفدار مذاکره و مخالفان مذاکره به معنای ساخت قدرت تخریبی و بحران‌زا علیه منافع ملی است.

مقیمی در ادامه بیان کرد: آقای رییس‌جمهور شک نکنید که منتسبین به دولت جنابعالی قصد دارند این فرآیند را به منشاء توزیع قدرت در آینده تبدیل کنند و این یک فتنه خاموش است.

وی با اشاره به ارائه گزارش رییس‌جمهور در پایان یک سال کار دولت، گفت: خواهش می‌کنم در گزارش یک ساله خود از وعده‌های انتخاباتی‌تان در خصوص رفع بیکاری، مهار تورم و گرانی، حفظ ارزش پول ملی، تامین مسکن ارزان قیمت، رشد اقتصادی و نسبت اقدامات دولت با شعار سال 93 ساده و شفاف با مردم بحث کنید.

مقیمی همچنین اظهار کرد: آقای رییس‌جمهور باید به اعطای رانت به یک واردکننده کالای اساسی حساس بود چرا که انحصار در جامعه بد است و در بازار کالای اساسی خطرناک.

نماینده مردم بهشهر در مجلس در پایان نسبت به رسیدگی به عوامل وقوع سیل و برخورد با متخلفان تذکر داد و گفت: این موضوع در سال‌های مختلفی باعث کشته شدن مردم و وارد شدن خسارات زیادی به آنها شده که هنوز بسیاری از مبلغ این خسارات پرداخت نشده است.

انتهای پیام

کد N331111

وبگردی