آفتاب
تابش طی یادداشتی مطرح کرد

فوتبال و یوزهای ایرانی در پرجاذبه‌ترین رویداد جهانی

فوتبال و یوزهای ایرانی در پرجاذبه‌ترین رویداد جهانی

رئیس فراکسیون محیط زیست و نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس، طی یادداشتی با عنوان «فوتبال و یوزهای ایرانی در پرجاذبه‌ترین رویداد جهانی»، اظهار امیدواری کرد که فوتبالیست های کشورمان در مصاف با رقیبان با شجاعت، شهامت، جنگندگی و تعصب و رعایت موازین اخلاقی، عظمت و شأن و جایگاه والای تاریخی و فرهنگی ایرانیان را به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در یادداشت محمدرضا تابش آمده است:

« چشم مردم فوتبال‌دوست کشور به بازی ایران و نیجریه است، که ساعت 23:30 در استادیوم 40 هزار نفری شهر کوریتیبا آغاز خواهد شد. فوتبالیست های ما کار شگرف و سختی را پیش رو دارند. اما امیدواریم با غیرت و تعصب و جنگندگی از شأن تاریخی و جایگاه والای این قوم تمدن آفرین و با فرهنگ در جهان دفاع کنند و دل مردم فوتبال دوست کشور را شاد نمایند.

ملت ما از فوتبالیست های کشورمان انتظار دارند در مصاف با رقیبان با شجاعت ، شهامت ، جنگندگی و تعصب و رعایت موازین اخلاقی ، عظمت و شأن و جایگاه والای تاریخی و فرهنگی ایرانیان را به نمایش بگذارند و تجلی ویژگیها و صفات منحصر به فرد یوزپلنگ ایرانی که تصویر آن هوشمندانه بر پیراهن آنها نقش بسته است، باشند.

یوزپلنگ ایرانی که بدلیل برخورداری از صفات ممتازی مانند: ‌شجاعت ، جسارت ، تیزبینی و روح حماسی مورد توجه شاعران بزرگ حماسه سرای ایران مانند فردوسی ، فرخی سیستانی، منوچهری ، عنصری و رودکی بوده است و این مفاخر ادب و فرهنگ ایران درباره ویژگیهای آن سروده‌های ماندگاری دارند از طرفی تربیت‌پذیری یوز و همزیستی مسالمت آمیزش با انسان، آدمیان را بر آن داشت تا از این حیوان برای شکار "گوزن"، "آهو" و "باز" بهره می جستند، لذا امیدواریم بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران که اینک تصویر این شکارگر بزرگ ایرانی بر پیراهنشان نقش بسته، با الهام از قدرت و شجاعت و جنگندگی "یوز"، در شکار "گوزن های آفریقایی"، "آهوان بوسنیایی" و "بازهای آرژانتینی" موفق باشند و تیم ملی فوتبال ایران که در این ایام امید ملتی بزرگ و با فرهنگ و انساندوست هستند، پیام رسان صلح و دوستی و همزیستی با محیط زیست همراه با روح پهلوانی و جوانمردی به جهان شود و چنان مقتدرانه بدرخشند که این بیت زیبای شاعرحماسه سرای ایرانی حکیم ابوالقاسم فردوسی ورد زبان رقبای تیم ملی فوتبال کشورمان گردد که:‌ یکی چاره سازد، بیاید به جنگ/کند دشت نخجیر بر یوز، تنگ»

انتهای پیام

کد N331096

وبگردی