آفتاب

اوباما: باید شرمسار باشیم

اوباما: باید شرمسار باشیم

رئیس جمهوری آمریکا بزرگترین ناامیدی و سرافکندی‌اش را از آغاز دوران ریاست‌جمهوری‌اش در سال 2009 تیراندازی‌های گسترده در آمریکا دانست که در حال تبدیل شدن به یک تهدید مداوم است.

رئیس جمهوری آمریکا بزرگترین ناامیدی و سرافکندی‌اش را از آغاز دوران ریاست‌جمهوری‌اش در سال 2009 تیراندازی‌های گسترده در آمریکا دانست که در حال تبدیل شدن به یک تهدید مداوم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری آمریکا در جلسه پرسش و پاسخ تحت ریاست مدیر و موسس یک بخش خبری در پایگاه یاهو گفت: آمریکا بایستی در مورد مساله تیراندازی‌های گسترده در آمریکا که به یک مساله روتین و مداوم تبدیل شده، بررسی‌هایی انجام دهد چرا که این مساله در حال تبدیل شدن به یک عادت است و من به عنوان یک پدر نگران این مساله هستم و از آن وحشت دارم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین ادامه داد: من تمهیداتی را برای همکاری با هر شخصی که می‌تواند در مورد این مساله به من کمک کند از جمله ورزشکاران و صاحبان اسلحه در نظر گرفته‌ام تا بتوانم راه‌حل‌هایی را بیابم. من برای مدتی است که در واشنگتن ساکن شده‌ام و هیچ چیز به غیر از تیراندازی‌های گسترده علیه افراد بی‌گناه مرا متعجب نساخته است. متاسفانه در قتل عام دسامبر 2012 در مدرسه ابتدایی سندی هوک 20 کودک شش ساله با تیراندازی مرگبار از پای درآمدند و این شهر کوچک هیچ گاه نخواهد توانست یاد و خاطره آن تیراندازی را از ذهن پاک کند.

باراک اوباما ادامه داد: بزرگترین ناامیدی و سرافکندگی من این است که جامعه آمریکا هنوز گام‌های اساسی را برای دور نگه داشتن سلاح از دست افرادی که می‌توانند دست به اقدامات غیرقابل باور بزنند برنداشته است و تیراندازی‌های مرگبار و استفاده از سلاح گرم علیه افراد بی‌گناه به هفته‌ای یکبار افزایش یافته و داستان هر روزه جامعه آمریکاست. هیچ جای دیگری در دنیا همانند آمریکا این چنین از سلاح استفاده نمی‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا در جریان این جلسه پرسش و پاسخ گفت: تنها چیزی که باید تغییر کند عقیده مردم است. اگر که افکار عمومی خواستار تغییرات در رای گیری‌های کنگره آمریکا نباشد هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. من بیش از 20 اقدام اجرایی را برای تشدید قوانین مربوط به مالکیت سلاح به کنگره ارائه کردم اما متاسفانه تاکنون اقدامی مناسب در این باره صورت نگرفته است. آمریکا نیازمند یک تغییر اساسی و بنیادین در آراء و افکار عمومی است و آن‌ها باید تصمیم بگیرند که این قوانین شدیدتر و سخت‌تر شود یا خیر.

انتهای پیام

کد N330968

وبگردی