آفتاب

ساخت درمانگاه 6 طبقه ایرانیان در کربلا/ فعالیت 14 درمانگاه در مکه و مدینه

ساخت درمانگاه 6 طبقه ایرانیان در کربلا/ فعالیت 14 درمانگاه در مکه و مدینه

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اعلام ساخت درمانگاه ایرانیان در کربلا، گفت: عملیات اجرائی ساخت این درمانگاه ۶ طبقه برای خدمت‌دهی به زائران و امکان اسکان گروه‌های پزشکی از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سیدعلی مرعشی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا در عتبات عالیات، گفت: نقشه ساخت بیمارستان عمومی و چشم‌پزشکی کربلا تائید شده و در مرحله تعیین هیات مدیره شرکت مشترک ایرانی ـ عراقی هستیم.

وی با اشاره به جابه‌جا شدن درمانگاه ایران در کاظمین، افزود: به علاوه مقرر شده است تا درمانگاه دیگری هم به مجموع درمانگاه‌های ما در کربلا اضافه شود تا در همه جهات حرمین امکان دسترسی آسان به مراکز درمانی برای زائران وجود داشته باشد.

مرعشی به خرید دو دستگاه آمبولانس برای استقرار در کربلا اشاره و اظهار کرد: این دو دستگاه آمبولانس تیپ B با همه امکانات به جز ICU از دبی حمل شده و سیکل ترخیص آن از گمرک بصره کمی طولانی است، اما مقرر شده است تا این خودروها پلاک دولتی کربلا را دریافت کنند تا برای خدمت‌رسانی در بخش‌های مختلف و خارج از شهر با مشکل مواجه نشویم.

وی همچنین با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۸ درمانگاه در مکه و ۶ درمانگاه در مدینه فعال بوده و در هر یک از این شهرها، یکی از درمانگاهها شبانه‌روزی است، تصریح کرد: به علاوه در موسم حج یک پلی‌کلینیک در مدینه و یک بیمارستان در مکه هم به مجموعه مراکز درمانی ایران اضافه می‌شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر اعلام کرد: همچنین به منظور اجری طرح انطباق موازین شرع با خدمات پزشکی در مجموع ۶۰ هتل فعال در مکه، پزشکان زن برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران خانم مستقر خواهند شد.

کد N330915

وبگردی