آفتاب

گزارش شبکه تلویزیونی آذربایجان از کارخانه تولید قارچ در استان اردبیل

گزارش شبکه تلویزیونی آذربایجان از کارخانه تولید قارچ در استان اردبیل

باکو - ایرنا - شبکه تلویزیونی ˈآینسˈ جمهوری آذربایجان در بخش اخبار اقتصادی خود اقدام به معرفی مراکز اقتصادی استان ˈاردبیلˈ از جمله کارخانه تولید ˈقارچˈ در شهر ˈسرعینˈ کرد.

در گزارش تلویزیون جمهوری آذربایجان به روند توسعه استان اردبیل اشاره شد و آورد که استان اردبیل نه تنها با جاذبه های تاریخی و گردشگری خود، بلکه در زمینه صنایع غذایی در حال طی کردن روند توسعه است .

بر پایه این گزارش، کارخانه قارچ اردبیل یکی از دهها مؤسسات تولیدی این استان است که به پرورش این گیاه به روش صنعتی می پردازد و به همین منظور در این کارخانه از تجهیزات ساخت هلند و ایتالیا استفاده شده است.

ˈمجید احدیˈ مدیر کارخانه تولید قارچ صنعتی اردبیل در مصاحبه با خبرنگار اعزامی شبکه تلویزیونی آینس به آن استان با اشاره به اینکه محصولات این کارخانه نیازهای داخلی را تامین می کند ، گفت: مقادیری از تولیدات کارخانه قارچ سرعین به خارج از کشور صادر می شود که مهم ترین مقصد صادراتی آن، عراق است .

وی از صادرات محصولات این کارخانه به بازار جمهوری آذربایجان نیز استقبال کرد و افزود: بررسی های خوبی در رابطه با بازار جمهوری آذربایجان انجام داده ایم ، ولی به رغم فاصله کم استان با این کشور هنوز موفق به ورود به این بازار نشده ایم.

وی ظرفیت تولید سالانه کارخانه قارچ سرعین را چهار هزار تن اعلام کرد.

نمایندگان رسانه های جمهوری آذربایجان که هفته گذشته به استان اردبیل سفر کرده بودند ، در چند روز گذشته اقدام به انتشار گزارشات متنوعی از ظرفیت های گردشگری و اقتصادی این استان کردند.

خاورم*1206**1651
کد N330860

وبگردی