آفتاب

جدال کلمات میان امیر قطر و سیسی

جدال کلمات میان امیر قطر و سیسی

تسنیم نوشت:

در سایه تنش گسترده در روابط قطر و مصر، امیر قطر در پیامی ۳۰ کلمه‌ای به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر به خاطر ادای سوگند قانون اساسی تبریک گفت و در مقابل السیسی نیز در پیامی فقط ۲۲ کلمه‌ای به وی پاسخ داد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اخبار مصر، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در پیام خود در هشتم ماه جاری میلادی متشکل از 33 کلمه خطاب به السیسی آورده است: به مناسبت سوگند قانون اساسی شما به عنوان رئیس جمهور کشور برادر مصر، به شما تبریک و تهنیت می‌گویم و برای شما صحت و عافیت و توفیق و برای ملت برادر مصر سرافرازی و پیشرفت آرزومندم.
عبدالفتاح السیسی نیز درپیام تشکر خود متشکل از تنها 22 کلمه خطاب به امیر قطر آورده است: از پیام تبریک شما به مناسبت سوگند قانون اساسی خودم به عنوان رئیس جمهور مصر تشکر می‌کنم و بهترین آرزوها را برای پیشرفت و شکوفایی برای ملت برادر قطر دارم.
تنش گسترده در روابط مصر و قطر از زمان برکناری محمد مرسی رئیس جمهوری مصر در یکسال پیش توسط ارتش این کشور بالا گرفت.
دولت قطر بعد از سرنگونی حسنی مبارک رئیس جمهوری اسبق مصر از گروه اخوان المسلمین و محمد مرسی وابسته به این گروه حمایت مالی و سیاسی و تبلیغاتی گسترده می‌کرد اما ارتش مصر مرسی را یکسال پیش برکنار و دولت خود را روی کار آورد.
گروه اخوان و طرفداران مرسی این اقدام ارتش را کودتا علیه مشروعیت در مصر دانسته‌اند و تاکنون به اعتراضات خود ادامه داده و خواهان بازگشت مرسی به قدرت هستند. دولت مصر چند ماه پیش گروه اخوان را یک گروه تروریستی دانست.
عبدالفتاح السیاسی اخیرا در انتخابات ریاست جمهوری مصر پیروز شد که این امر درسایه مشارکت پایین مردم و تحریم آن توسط اخوان و گروه‌های طرفدار آن و جریان‌های انقلابی صورت گرفت.
دولت جدید مصر، مسئولان قطری را به ادامه دخالت در امور داخلی خود از طریق حمایت از اخوان متهم کرده است.

5252

کد N330716

وبگردی