آفتاب

پ.ک.ک دیگر به هیات‌های دولتی مذاکره کننده با اوجالان اعتماد ندارد

پ.ک.ک دیگر به هیات‌های دولتی مذاکره کننده با اوجالان اعتماد ندارد

رهبر ارشد حزب کارگران کردستان عراق (پ.ک.ک) گفت که سیاستمداران کرد نمی‌توانند در جریان دیدارهایشان با عبدالله اوجالان، به عنوان نماینده پ.ک.ک سخن بگویند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری دوغان، یک رهبر ارشد پ.ک.ک گفت که نه حزب صلح و دموکراسی (BDP) و نه حزب دموکراسی مردم (HDP) نمی‌توانند در جریان دیدار با عبدالله اوجالان، رهبر محبوس پ.ک.ک برای پیشبرد روند صلح به عنوان نماینده آن‌ها عمل کنند.

دوران کالکان، یک عضو کمیته اجرایی اتحاد جوامع کردستان (KCK) که شاخه غیرنظامی پ.ک.ک است، ‌درمصاحبه‌ای گفت که حرف هیچ کس را باور نمی‌کند، حتی اگر این حرف از سوی حزب صلح و دموکراسی و یا حزب دموکراسی مردم باشد.

این اظهارات در حالی مطرح شد که روند صلح با کردها از سوی دولت ترکیه ماه‌هاست که بدون هیچ پیشرفتی باقی مانده است.

وی گفت: برخی با اوجالان دیدار کردند اما از طرف خودشان بوده است نه ما. آن‌ها نماینده ما نیستند آن‌ها دو حزب دیگر همانند پ.ک.ک نیستند. آن‌ هیاتی که با اوجالان دیدار کرد یک بیانیه‌ای داد و پس از آن دولت بیانیه‌ای در نقض آن صادر کرد که همین موجب بی‌اعتمادی ما شده است. ما تنها زمانی قانع می‌شویم که با اوجالان مستقیما مذاکره کنیم.

این اظهارات پس از دیدار هیات حزب دموکراسی مردم ترکیه از جزیره امرالی در نزدیکی استانبول مطرح شد که در جریان تنش‌ها در جنوب شرقی این کشور دو تن در جریان درگیری‌ها به نیروهای امنیتی کشته شدند. تنش‌ها در منطقه دیاربکر پس از پایین آوردن پرچم ترکیه از فراز یک پایگاه نیروی هوایی این منطقه آغاز شده است که با محکوم شدن از سوی رهبران ترکیه همراه شد.

انتهای پیام

کد N330698

وبگردی