آفتاب

ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به خشونت‌ها در میانمار

ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت به خشونت‌ها در میانمار

آژانس آوارگان سازمان ملل در حالی گزارش‌های بسیار زیاد در رابطه با خشونت‌ و استثمار در میانمار را دریافت می‌کند که مردم پس از دو سال از آغاز خشونت‌های بین فرقه‌ای در استان راخین همچنان به دنبال جایی امن در خارج از کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، موج درگیری‌ها میان بوداییان راخین و مسلمانان روهینجا که نخستین بار در ژوئن سال 2012 میلادی درگرفت، صدها هزار خانواده در استان راخین واقع در غرب میانمار را تحت تاثیر قرار داده است.

کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل برآورد می‌کند که بیش از 86 هزار تن از زمان آغاز این ناآرامی‌ها از دو سال پیش با قایق از کشور خارج شده‌اند که حدود 15 هزار تن از آن‌ها از ژانویه تا آوریل سال جاری میلادی نقل مکان کرده‌اند.

آدریان ادواردز، سخنگوی کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل به خبرنگاران در ژنو گفت: این آژانس در سراسر منطقه به حمایت از اقدامات لازم برای اسکان موقت مسلمان روهینجا تا با ثبات شدن وضعیت استان راخین برای بازگشت آن‌ها ادامه می‌دهد. این اقدامات شامل دستیابی به حق ثبت شده برای حضور آن‌ها در کشور میهمان برای مدت تعیین شده، حفاظت از آن‌ها در برابر بازداشت خودسرانه، احترام به اتحاد خانواده، تضمین اسکان، دسترسی به خدمات و فرصت‌های انجام کار قانونی است.

به گزارش کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل، تعدادی از آن‌ها که به تایلند رفته‌اند به کمپ‌های قاچاقچیان در جنگل‌ها یا دره‌های نزدیک به مرز تایلند و مالزی برده شده‌اند. آن‌ها به مدت چند ماه در این کمپ‌های پرجمعیت و حتی گاهی در غارها اسیر بودند تا خانواده‌هایشان مبلغ لازم برای آزادی آن‌ها را پرداخت کنند.

این کمیسیونر عالی افزود، مقام‌های تایلند در سال جاری میلادی بارها به این کمپ‌ها حمله کرده و صدها تن از جمله 500 مسلمان روهینجا را نجات دادند.

در مالزی که بیش از 35 هزار مسلمان روهینجا در آن جا حضور دارند، گزارش‌های بسیار زیادی در خصوص قاچاق شهروندان میانماری از تایلند منتشر شده است. گزارش‌های معتبر حاکی از آن است که این گروه‌ها بارها توسط قاچاقچیان مورد سوء استفاده، خشونت،‌ بدرفتاری، استثمار و اخاذی قرار گرفته‌اند. تعداد بسیاری از آن‌ها در وضعیت بد روحی و جسمانی قرار دارند.

انتهای پیام

کد N330684

وبگردی