آفتاب

توافق آتش‌بس میان انقلابون سابق لیبی و نیروهای حفتر در روز انتخابات

توافق آتش‌بس میان انقلابون سابق لیبی و نیروهای حفتر در روز انتخابات

سخنگوی نیروهای خلیفه حفتر، دستیابی به توافق آتش بس میان این نیروها با انقلابیون سابق لیبی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، محمد حجازی، سخنگوی نیروهای خلیفه حفتر، از نظامیان ارشد لیبیایی و فرمانده عملیات "الکرامة" علیه گروه‌های مسلح این کشور، اعلام کرد: حفتر با کمیته مدیریت بحران لیبی بر سر آتش بس و پایان دریگری‌ها به توافق نرسیده است بلکه تنها برخی افراد برای اجرای این امر تلاش‌هایی انجام داده‌اند. این عملیات نظامی همچنان علیه "تروریست‌ها و کودتاگران" ادامه خواهد داشت.

حجازی اظهار داشت: حفتر و نیروهایش فقط 25 ژوئن ماه جاری میلادی و آن هم برای برگزاری انتخابات پارلمانی لیبی عملیات خود را متوقف می‌کنند و بعد از آن عملیات "الکرامة" بدون هیچ توقفی ادامه خواهد داشت.

پیشتر کمیته مدیریت بحران لیبی اعلام کرده بود که خلیفه حفتر با "نیروهای انقلابی" بر سر آتش‌بس به توافق رسیده.

احمد حجازی در خصوص انقلابیون تندرویی که حفتر دست به مبارزه علیه آن‌ها زده است اعلام کرد: ما تنها در صورتی با تندروها مذاکره می‌کنیم که سلاح‌هایشان را به ما تحویل دهند در غیر این صورت هیچ گفت‌وگویی در کار نخواهد بود.

کمیته مدیریت بحران، هیاتی متشکل از بزرگان و نهادهای مدنی لیبی است که به بررسی مشکلات و بحران‌های ایجاد شده در بنغازی می‌پردازد.

احمد حجازی در ادامه گفت: جنگنده‌های ما به طور غافلگیرانه‌ای پایگاه‌های تندروها را در شهر بنغازی در هم کوبیدند. پایگاه‌هایی که گروه‌های تروریستی گمان می‌کردند که مخفی هستند و ما هرگز نمی‌توانیم به آن‌ها دست یابیم.

لیبی بعد از وقوع درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای حفتر و گروه‌های از انقلابیون سابق، شاهد ناآرامی‌های بسیاری است. حفتر اعلام کرده که هدف وی پاکسازی لیبی از وجود شبه نظامیانی است که امنیت و ثبات کشور را به خطر انداخته‌اند.

انتهای پیام

کد N330618

وبگردی