آفتاب

ابراهیمی: شورای امنیت مانع از شناسایی عاملان حمله شیمیایی در خان العسل شد

ابراهیمی: شورای امنیت مانع از شناسایی عاملان حمله شیمیایی در خان العسل شد

چند روز پس از آن که اخضر ابراهیمی فاش کرد که مخالفان سوری از "مواد شیمیایی" در خان العسل استفاده کرده‌اند، وی تاکید کرد که شورای امنیت از فرستاده‌های خود خواست تا به دنبال شناسایی هویت عاملان حمله شیمیایی در سوریه نباشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه لبنانی السفیر، اخضر ابراهیمی، فرستاده سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه عنوان داشت: شورای امنیت از فرستاده‌های خود خواست تا درخصوص استفاده از مواد شیمیایی در سوریه تحقیقاتی را به عمل آورند، اما از آنها خواست تا به دنبال شناسایی هویت عاملان حمله شیمیایی در سوریه نگردند.

وی در مصاحبه با شبکه "فرانس 24" با بیان این که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مخالفان سوری از مواد شیمیایی استفاده کرده‌اند، عنوان داشت: آنها از مواد شیمیایی و نه سلاح‌های شیمیایی استفاده‌ کرده‌اند.

ابراهیمی درخصوص آنچه که در 21 اوت سال گذشته در توابع دمشق رخ داد، اظهار کرد: سازمان ملل و تعدادی از کشورهای منطقه تاکید دارند که نظام سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است، اما ایران و روسیه چیزی غیر از این را می‌گویند، سازمان ملل نیز طرفی که از این سلاح‌ها استفاده کرده است، مشخص نکرده است.

وی با بیان این که راه‌ها در حال حاضر برای حل بحران سوریه به "بن بست" رسیده است،‌ تصریح کرد: یکی از دلایل استعفای من ناامیدی‌ام نسبت به امکان دست یابی به راهکاری برای بحران سوریه بود.

ابراهیمی در عین حال اظهار کرد: من مطمئن هستم که در روزی از روزها راه حلی برای بحران سوریه محقق می‌شود و من امیداوار هستم که این امر در آینده‌ای نزدیک رخ دهد، بویژه این که مردم سوریه بهای سنگینی پرداخته‌اند و رنج‌های بسیاری کشیده‌اند.

انتهای پیام

کد N330585

وبگردی