آفتاب
در نطق میان‌دستور مطرح شد

درخواست‌های نماینده زابل از مسوولین اجرایی کشور

درخواست‌های نماینده زابل از مسوولین اجرایی کشور

نماینده مردم زابل در نطق میان دستور خود برخی از مشکلات حوزه انتخابیه‌اش را برشمرد و خواستار رسیدگی به آ‌نها شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدباقر حسینی گفت: آنچه امروز در سیستان دیده می‌شود شایسته این مردم پرافتخار نیست.

او ادامه داد: از تنها تدبیر حیاتی دولت تدبیر و امید در سال جاری که تخصیص بودجه به طرح انتقال آب با لوله به مزارع سیستان بود تشکر می‌کنم.

حسینی همچنین با اشاره به از سرگیری سهمیه صادرات سوخت مرزنشینان عنوان کرد: این اقدام کمک زیادی به معیشت مرزداران و عدم قاچاق سوخت می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از وزارت کشاورزی جهت حمایت از صنعت مرغداری سیستان تشکر کرد و افزود: با توجه به اینکه از تولیدکنندگان محصولات ارگانیک سیستان حمایت لازم نمی‌شود و آنها مجبور شدند به دلیل عدم حمایت انگور یاقوتی که ابتدا در تهران 20 هزار تومان به فروش می‌رفت، آن را 2 تا 3 هزار تومان بفروشند درخواست حمایت ویژه از این باغداران و تولیدکنندگان را دارم.

حسینی در ادامه خواستار اختصاص نیروهای اداری لازم به سه شهر تازه تاسیس شد و گفت: بازارچه‌های مرزی سالها محل درآمد مردم بودند اما به دلیل بی‌تدبیری و عدم وجود زیرساختها به تعطیلی کشانده شدند. لازم است هر چه سریعتر مطالعات مرکز آزاد تجاری سیستان انجام و تا آن زمان بازارچه‌های مرزی فعال شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از وزیر صنعت خواست با توجه به پتانسیل‌های سیستان امکانات اشتغال‌زایی جدیدی در این شهر بوجود آورد که از بیکاری و ناامنی جلوگیری شود.

او با بیان اینکه تا زمانی که امنیت در منطقه سیستان برقرار نشود نمی‌توان انتظار سرمایه‌گذاری در منطقه را داشت از رحمانی‌فضلی خواستار پیگیری این مسئله شد.

اختصاص پزشک متخصص‌،تحقق عدالت و جلوگیری از تبعیض در اختصاص حق نوار مرزی برای فرهنگیان، از سرگیری پروازهای زابل- گرگان، بخشش مالیاتی مردم منطقه با توجه به خشکسالی‌ها و طوفان‌های اخیر، ایجاد نیروگاه بادی، احیای مجدد سازمان عمران سیستان‌،‌اجرای طرح‌های مصوب دولت قبلی، توجه جدی به مسائل فرهنگی و آموزشی، توجه جدی به محیط زیست به خصوص تالاب هامون و تحقق وعده‌های مربوط به اشتغال در منطقه از دیگر درخواست‌های نماینده مردم زابل بود.

انتهای پیام

کد N330529

وبگردی