آفتاب

مراسم سالگرد شهادت آیت الله سعیدی در قم برگزار شد

مراسم سالگرد شهادت آیت الله سعیدی در قم برگزار شد

مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت آیت الله سید محمد رضا سعیدی شب گذشته در وادی السلام قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، در این مراسم که بر سر مزار شهید آیت الله سعیدی برگزار شد آیت الله سید احمد خاتمی عضو خبرگان رهبری، حجت الاسلام صالحی منش استاندار قم، فقیهی و غرویان از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه، نمایندگان بیوت مراجع،تولیت آستان مقدس مسجد جمکران و جمعی ‏از مسئولان استانی، نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم حضور یافتند.

در این مراسم عضو شورای عالی قرآن کشور با اشاره به شخصیت والای این شهید بزرگوار گفت:آیت الله محمد رضا سعیدی بخش عمده ای از زندگی خود را صرف فعالیت های سیاسی و مبارزه با رژیم ستم شاهی پهلوی کرد و در این راه نیز به شهادت رسید.

حجت الاسلام علی حاج ابوالقاسم تصریح کرد:این شهید بزرگوار همگام با شروع نهضت روحانیت در مبارزه با رژیم طاغوت به رهبری امام خمینی(ره) به فعالیت سیاسی پرداخت و با ایمان راسخ در راه مبارزه با شاه و اطاعت از ولی فقیه، جان خود را فدا کرد.

وی با تاکید بر ایستادگی شهید آیت الله سعیدی بر آرمانهای امام خمینی(ره) عنوان کرد:ایشان حتی در سخت ترین شرایط دست از ارزشهای دینی برنداشت و بی هیچ ترس و واهمه ای از مرگ در حمایت از امام خمینی(ره) جان فشانی کرد.

این استاد حوزه اظهار داشت:شهید آیت الله سعیدی در رسیدن به اهداف خود مسیری مطابق با قرآن و اهل بیت(ع) انتخاب کرد و بزرگ ترین افتخار این شهید بزرگ، شهادت در راه حق و حجت خدا است.

وی بزرگترین درس زندگی شهید آیت الله سعیدی را اطاعت از ولی فقیه برشمرد و خاطرنشان کرد:اطاعت از ولی خدا و ولی فقیه زمینه ساز ارتقای امنیت در جامعه می شود و از بروز انحرافات اخلاقی ممانعت می کند.

حاج ابولقاسم بیان داشت:خداوند در قران کریم وعده حاکمیت زمین را به اهل ایمان داده است اما افرادی که تنها ادعای حرکت در مسیر حق را دارند اما از فعالیت های اجتماعی و موضع گیریهای سیاسی مقابل ولی خدا می ایستند شامل وعده الهی به صالحان نخواهند بود.

وی با بیان گوشه ای از زندگی شهید آیت الله سعیدی در مبارزات سیاسی اش گفت:این شهید بزرگوار در مقابل تهدیدهای ساواک دست از ترویج دین برنداشت و در جامعه به تبلیغ دین، امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

عضو شورای عالی قرآن کشور با ذکر حدیثی از امام علی(ع) در باب جایگاه شهادت افزود:این امام همام می فرماید که همه افراد می‌میرند و قسم به خدایی که دست قدرت او حاکم بر جان‌هاست، اگر با هزار ضربه شمشیر جان بدهم، آسان‌تر از مردن در بستر است.

لازم به ذکر است آیت الله سید محمد رضا سعیدی در سال 1308 هجری شمسی در مشهد دیده به جهان گشود و تحصیلات علوم دینی را در محضر آیت الله بروجردی و امام خمینی(ره) تا مرز اجتهاد گذراند .

وی همزمان با تحصیل وارد فعالیت های سیاسی شد تا جایی که توسط ساواک دستگیر شد و با انتقال به زندان قزل قلعه ، در روز 20 خرداد 1349 به شهادت رسید و در وادی‌السلام قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

کد N330488

وبگردی