آفتاب

اعلام حمایت پ.ک.ک از کردهای عراق در مقابل داعش

اعلام حمایت پ.ک.ک از کردهای عراق در مقابل داعش

به دنبال حملات گروه "دولت اسلامی عراق و شام" به شهر موصل عراق و در دست گرفتن کنترل آن، حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) آمادگی خود را برای دفاع از کردهای موصل و دیگر استان‌های عراق که هدف حملات تروریستی داعش قرار گرفته‌اند، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دمهات عکید، مسئول روابط خارجی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در گفت‌وگو با شبکه خبری سومریه نیوز اعلام کرد که این حزب و نیروهای مسلح آن آماده دفاع از کردها در تمامی مناطق هستند.

وی تاکید کرد: ما آماده‌ایم تا نیروهای خود را به مناطق درگیر در عراق بفرستیم تا از شهروندان کرد و ساکنان منطقه‌های مذکور در مقابله با حملات گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش و دیگر گروه‌های مسلح دفاع کنند.

عکید افزود: حزب کارگران کردستان با تمام نیرو و امکانات خود از دستاوردهایی که ملت کرد در کردستان عراق به آن دست یافته‌ حمایت می‌کند و نهایت تلاش خود را برای حمایت از کردها در استان نینوا و دیگر استان‌ها به کار می‌گیرد.

گروه داعش از عصر دوشنبه بر استان نینوا، فرودگاه موصل و دو شبکه سمای الموصل و نینوا الغد و همچنین برخی مراکز امنیتی و موسسات رسمی تسلط یافته و 1400 تن از زندانیان زندان "بادوش" را آزاد کرد.

انتهای پیام

کد N330410

وبگردی