آفتاب
بروجردی در‌ دیدار با معاون وزیر خارجه کرواسی:

توسعه مناسبات سازنده در چارچوب احترام متقابل از اصول سیاست خارجی ایران است

توسعه مناسبات سازنده در چارچوب احترام متقابل از اصول سیاست خارجی ایران است

اقدامات بسیاری از کشورهای اروپایی برای گشودن فضای جدید در مناسبات خود با ایران به ویژه در عرصه همکاری های اقتصادی افزود: تحولات سال های اخیر منطقه، نتیجه شکست سیاست های آمریکا است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با معاون وزیر خارجه کرواسی گفت: توسعه و گسترش مناسبات خوب و سازنده در چارچوب احترام و منافع متقابل از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایلنا، علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز با یوشکو کلیسوویچ معاون وزیر خارجه کرواسی دیدار و گفت وگو کرد.

بروجردی در این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات دو کشور درسال های اخیر گفت: جمهوری اسلامی ایران از گسترش و توسعه مناسبات فی مابین در عرصه های گوناگون حمایت می کند.

وی در ادامه با بیان اقدامات بسیاری از کشورهای اروپایی برای گشودن فضای جدید در مناسبات خود با ایران به ویژه در عرصه همکاری های اقتصادی افزود: تحولات سال های اخیر منطقه، نتیجه شکست سیاست های آمریکا است.

کلیسوویچ در این دیدار با تاکید بر اهمیت و جایگاه منطقه ای ایران گفت: توسعه مناسبات همه جانبه با ایران به ویژه درعرصه های اقتصادی- بازرگانی از محورهای مهم سیاست های خارجه کرواسی است.

وی با بیان این که همواره مناسبات خوبی میان دو کشور بر قراربوده است، افزود: از دیدگاه کرواسی هیچ مانعی برای توسعه همکاری با ایران وجودندارد.

معاون وزیر خارجه کرواسی با اشاره به حضور صاحبان صنایع و شرکت های بخش خصوصی کشورش در هیات همراه وی در ایران افزود: شرکت های فعال کرواسی امید فروانی به توسعه مناسبات و حضور در بازار ایران دارد و کرواسی نیز از فعالیت شرکت های ایرانی در کشورش حمایت می کند.

وی ابراز امیدواری کرد با تحولات جدید فضای نوینی در مناسبات فی ما بین گشوده شود و حجم مبادلات دو کشور افزایش یابد.

معاون وزیر خارجه کرواسی همچنین نقش ایران را در تحولات منطقه بسیار مهم دانست و به علاقه مندی کشورش برای انجام رایزنی و مشورت مستمر با ایران تاکید کرد.

کد N330345

وبگردی