آفتاب

پارلمان عراق فردا نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند

پارلمان عراق فردا نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند

در پی حملات اخیر گروه‌ "دولت اسلامی عراق و شام" به شهر موصل عراق و در دست گرفتن کنترل آن، پارلمان این کشور اعلام کرد که فردا (پنج‌شنبه) نشست فوق‌العاده‌ای را جهت بررسی اوضاع امنیتی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، پارلمان عراق اعلام کرد که با هدف بحث و گفت‌وگو در خصوص اوضاع امنیتی در عراق و به ویژه استان نینوا، فردا (پنج‌شنبه) نشست فوق‌العاده‌ای را برگزار می‌کند.

روز سه‌شنبه نیز در پی حملات گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش به شهر موصل عراق و در دست گرفتن کنترل آن، نوری مالکی، نخست وزیر این کشور بسیج عمومی اعلام کرده و از پارلمان خواست تا حالت فوق العاده اعلام کند.

در همین راستا ائتلاف ملی عراق در بیانیه‌ای بر حمایت از نیروهای امنیتی و نظامی در مقابله با گروه داعش و القاعده تاکید کرد و از تمامی ملت عراق و به ویژه قبایل نینوا، صلاح‌الدین والانبار خواست تا با ارتش و نیروهای امنیتی جهت حفظ وحدت عراق و حفظ جان مردم، همکاری کنند.

در این بیانیه خواسته شده تا مجازات‌های نظامی در حق رهبرانی را که از وظیفه خود در دفاع از وطن کوتاهی کرده و پایگاه‌های خود را ترک کرده بودند، کاهش دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ائتلاف ملی عراق از تمامی نیروها و گروه‌های ملی می‌خواهند تا نشستی را برگزارکرده و برای پیگیری تحولات اوضاع کمیته بحران تشکیل دهند.

از سوی دیگر افراد مسلح داعش همچنان در عراق پیشروی کرده و حتی کنترل مناطقی از استان کرکوک و صلاح‌الدین را به تصرف خود درآورده‌اند.

به گزارش منابع امنیتی در حال حاضر داعش علاوه بر مناطق "الزاب" و "العباسی" در استان کرکوک دو منطقه "الصینیة" و "سلیمان بیک" در استان صلاح الدین را نیز به تصرف خود درآورده است.

اعضای داعش از عصر دوشنبه در شهر موصل عراق پیشروی کرده و روز دوشنبه کنترل این شهر را به دست گرفتند.

انتهای پیام

کد N330314

وبگردی