آفتاب
با تصویب مجلس؛

مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی تا پایان سال 94 تمدید شد

مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی تا پایان سال 94 تمدید شد

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را به مدت دو سال تمدید کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس به بررسی لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب 20 اسفندماه 1382 پرداختند و آن را تصویب کردند.

کلیات این لایحه با 153 رای موافق ، 15 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در جلسه تصویب شد.

در رای گیری جزییات این لایحه نیز از مجموع 201 نماینده حاضر در جلسه 135 نماینده موافق، 6 نماینده رای مخالف و پنج نماینده رای ممتنع دادند.

با تصویب نمایندگان مجلس و براساس تبصره این لایحه، دولت موظف است برای دائمی شدن این قانون اقدامات قانونی لازم را در مدت یک سال از تاریخ تصویب انجام دهد.

در جریان بررسی این لایحه تعدادی از نمایندگان در تذکری با استناد به ماده 167 آیین نامه داخلی مجلس تاکید کردند که دولت باید حداقل 6 ماه قبل از اتمام دوره آزمایشی نسبت به تجدید یا تعیین تکلیف این قانون اقدام کند.

وی افزود: چرا که بعد از سپری شدن زمان مقرر این قانون از اعتبار ساقط می شود.

نمایندگان همچنین با پیشنهاد غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس برای بازگشت به لایحه دولت مبنی بر تمدید این قانون تا پایان سال 93مخالفت کردند.

همچنین مجلسی ها با پیشنهاد محمدمهدی مفتح عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با حذف تبصره این لایحه که براساس آن دولت موظف است برای دائمی شدن این قانون اقدامات قانونی را درمدت یک سال از تاریخ تصویب آن انجام دهند، مخالفت کردند.

سیام (3) ** 2021 ** ل.ا**1336
کد N330311

وبگردی