آفتاب

زندان عادل‌آباد شیراز به خارج از شهر منتقل می‌شود

زندان عادل‌آباد شیراز به خارج از شهر منتقل می‌شود

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: به زودی عملیات اجرایی پروژه انتقال زندان عادل‌آباد شیراز به خارج از شهر آغاز می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمدی گفت: با توجه به فرسودگی زندان عادل آباد، واقع شدن آن در میان منازل مسکونی و قدمت بالای 45 سال و پس از پیگیری‌های مکرر از سال 84، در اولین سفر هیات وزیران به استان فارس در سال 1386 انتقال زندان عادل آباد شیراز از محل کمک‌های فنی و اعتباری و تسهیلات وزارت راه و شهرسازی به خارج از شهر و با ظرفیت 5000 نفره مصوب شد.

وی ادامه داد: پس از طی 6 سال از تصویب و با تشکیل کارگروه های متعدد مکان یابی و بازدیدهای میدانی از نقاط متعدد در فواصل 30 کیلومتری شهر شیراز برای ساخت زندان جدید تحقیقات انجام شده است.

احمدی گفت: با تشکیل کارگروه‌های متعدد، بازدیدهای میدانی و تشکیل جلسات گوناگون نهایتاً در سال 91 با انتخاب مشاور مورد تایید وزارت راه و شهرسازی و از بین گزینه‌های متعدد، قطعه زمینی به مساحت 200 هکتار در فاصله 12 کیلومتری شرق شیراز و در مالکیت راه و شهرسازی استان فارس مورد تأیید مشاور، کارگروه امور زیربنایی، شورای برنامه ریزی و توسعه استان و شورای قضایی استان قرار گرفت و مقرر شد زمین مزبور از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان در اختیار پیمانکار مربوطه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه طبق قانون انتقال زندان‌ها و آیین نامه اجرایی آن، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجری احداث زندانهای جدید است و سازمان زندانها در این قانون فقط بهره بردار تعریف شده است.

احمدی بیان کرد: در صورت رفع موانع موجود در خصوص تامین قیمت بهاء زمین و تداوم همراهی و همکاری بسیار خوبی که مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان داشته‌اند واگذاری قطعی زمین و تحویل به پیمانکار طرف قرارداد وزارت راه و شهرسازی - قرارگاه خاتم الانبیا(ص) - انجام و عملیات اجرایی پروژه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

کد N330296

وبگردی