آفتاب
ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان:

صدور سنتی اسناد گمرکی از سوی پاکستان مشکلات زیادی در ترانزیت کالا بوجود آورده است

صدور سنتی اسناد گمرکی از سوی پاکستان مشکلات زیادی در ترانزیت کالا بوجود آورده است

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران در راستای همکاری به منظور تسهیل مراودات مرزی و گمرگی با اجرای طرح تبادل الکترونیک بیان کرد: ایران آمادگی هر گونه همکاری و کمک به کشور پاکستان در قالب تفاهمنامه به منظور الکترونیکی کردن اسناد را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، طاهره هامون نورد در نشست مشترک مقامات ایرانی و مستقر در گمرک مرزی میرجاوه با سفیر پاکستان در ایران بر ضرورت نشست‌های مشترک میان دو کشور در بازه زمانی مشخص تاکید کرد.

هامون نورد در این جلسه خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود به منظور ارزیابی و بررسی نیاز‌های منطقه‌ای به منظور افزایش تبادلات تجاری نسبت به برگزاری جلسات همفکری در بازه زمانی 3 ماهه و به طور مستمر اقدام شود.

ناظرگمرکات استان خاطرنشان کرد: در این نشست‌ها که با حضور تمامی مدیران اجرایی و مرتبط با مرز برگزار خواهد شد در راستای رفع موانع تصمیم‌گیری و پیشرفت تصمیمات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

هامون نورد در خصوص مزیت صدور بارنامه‌های الکترونیکی نیز گفت: به دلیل اینکه در این نوع بارنامه‌ها زمان حرکت خودرو، مسیر حرکت، نوع محموله، مقصد و سایر جزئیات ثبت می‌شود، لذا مسئولان را در ارایه خدمات گمرکی و تسهیل در زمان ترخیص کالا و همچنین کنترل بیشتر بر کالا یاری می‌رساند.

ناظرگمرکات استان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در راستای تسهیل در افزایش سطح مبادلات کالا با کشور پاکستان از هیچ کمک و اقدامی دریغ نخواهد ورزید افزود: ایجاد زیر ساخت‌های الکترونیک در کشور پاکستان و تغییر رویه از حالت سنتی بارنامه‌ها به الکترونیکی تاثیر بسزایی در افزایش سطح مبادلات، همچنین جلوگیری از اتلاف وقت در پایانه مرزی میرجاوه خواهد داشت.

هامون نورد ادامه داد: فرهنگ و مذهب به عنوان دو عامل مهم ومشترک در بین کشور پاکستان و جمهوری اسلامی ایران موجب ایجاد پیوندهای عمیقی شده است که در مراودات تجاری و اقتصادی بی‌تاثیر نبوده و می‌تواند اثر بخش باشد.

انتهای پیام

کد N330253

وبگردی