آفتاب

لغو مقررات منع آمد و شد شبانه در 20 استان تایلند

لغو مقررات منع آمد و شد شبانه در 20 استان تایلند

دولت نظامی تایلند مقررات منع آمد و شد شبانه را در بیش از 20 استان این کشور لغو کرد اما این مقررات همچنان در بیش از 50 استان دیگر و بانکوک پابرجاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خونتای تایلند اعلام کرد، این اقدام را به دلیل کاهش فشار بر زندگی مردم و آرام بودن این مناطق انجام داده است. چند منطقه در سه تا از این استان‌ها همچنان تحت مقررات منع آمد و شد شبانه هستند.

ارتش تایلند 22 مه سال جاری میلادی هنگامی که زمام امور کشور را از دست دولت غیرنظامی تحویل گرفت، در تمامی 77 استان این کشور مقررات منع آمد و شد شبانه اعمال کرده و گفت، ماه‌ها اعتراضات باعث شد تا کشور لجام گسیخته و غیرقابل کنترل شود.

مقررات منع آمد و شد شبانه در حال حاضر از هفت ساعت به چهار ساعت کاهش یافته و در چندین استان و مناطق تفریحی و توریستی لغو شده است.

خونتای تایلند به شدت آزادی بیان را محدود کرده و اعلام کرده، انتخابات پس از انجام اصلاحات سیاسی برگزار خواهد شد.

این خونتا در بیانیه‌ای مجزا، ضرب الاجل روز سه شنبه برای تحویل سلاح‌های جنگی شخصی به این مقامات را تا 25 ژوئن سال جاری میلادی تمدید کرده و گفت: افرادی که نتوانند در این مدت سلاح‌های خود را تحویل دهند به دو تا 20 سال زندان محکوم می‌شوند.

چنین سلاح‌هایی در تایلند رایج هستند و ارتش برای مبارزه با تهدید بروز درگیری در میان نیروهای سیاسی رقیب، این ضرب ‌الاجل را تعیین کرده است.

انتهای پیام

کد N330169

وبگردی