آفتاب

آمریکا پس از اوکراین به دنبال آموزش نیروهای ویژه در شرق اروپا است

آمریکا پس از اوکراین به دنبال آموزش نیروهای ویژه در شرق اروپا است

در حالی که ناتو بر مرزهای شرقی اروپا پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه تمرکز مجدد دارد، ایالات متحده آمریکا سریعا به دنبال استقرار نیروهای بیشتر برای آموزش نیروهای ویژه در شرق اروپا است؛ اقدامی که باعث نگرانی‌های بیشتر درباره اقدامات مسکو در قبال کی‌یف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مرکز فرماندهی آمریکا در اروپا در بیانیه‌ای آورده است: مانورهای گسترده ماه گذشته میلادی در لهستان، اسلواکی و کشورهای عضو بالتیک شامل استونی، لیتوانی و لتونی صورت گرفت که شامل حضور بیشتر نیروهای ویژه آمریکا در این کشورها می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: برنامه‌های بلندمدت شامل مانورهای آموزشی بیشتر با حضور 100 سرباز برجسته آمریکایی در کشورهای عضو ناتو نزدیک به مرز روسیه و انجام رزمایش‌ها و فعالیت‌هایی با حضور کشورهای بیشتر انجام می‌پذیرد.

مرکز فرماندهی آمریکا در اروپا اعلام کرده است که فرماندهی عملیات ویژه آمریکا در اروپا قرار است تعداد رزمایش‌ها و نیروهای خود را در کشورهای همرز با اوکراین و روسیه افزایش دهد و این پیامی از جانب واشنگتن به مسکو مبنی بر این است که آمریکا در کنار متحدانش می‌ایستد.

سرهنگ نیک استرنبرگ، سخنگوی مرکز فرماندهی عملیات ویژه آمریکا در اروپا گفت: آموزش نیروهای ویژه متحدان آمریکا در اروپا در داخل کشورهایشان همان چیزی است که ما همواره به آن مبادرت می‌ورزیم. این مانورها شامل جستجوی منزل به منزل، عملیات بر روی قایق‌های تهاجمی و هماهنگی در میان فرود چتربازان و انجام حملات هوایی است. همچنین از تجهیزات پیشرفته ارتباطاتی و تسلیحات برای انجام این عملیات ویژه و مقابله با تروریسم یا عملیات شناسایی استفاده می‌شود.

لیندا رابینسون، یک کارشناس در امور نیروهای ویژه در اندیشکده همکاریهای RAND گفت: آمریکا قصد دارد تا به ارتش‌های کشورهای شرق اروپا کمک کند تا واحدهای نخبه را ایجاد کند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز اعلام کرد که واشنگتن به دنبال یافتن راه هایی جدید برای تقویت ارتش اوکراین است اما مرکز فرماندهی آمریکا در اروپا اعلام کرده که هیچ نیروی آمریکایی قرار نیست با توجه به این سیاست جدید اوباما در اوکراین مستقر شود و نیروهای اوکراینی تا کنون نیز در این آموزش نیروهای ویژه در شرق اروپا شرکت نکرده‌اند.

انتهای پیام

کد N330047

وبگردی