آفتاب

چین: آمریکا اتهامات ناروا وارد نکند/ امنیت سایبری خود را حل کند

چین: آمریکا اتهامات ناروا وارد نکند/ امنیت سایبری خود را حل کند

پکن - ایرنا - چین خواستار بازنگری آمریکا در مساله امنیت سایبری خود شد و به واشنگتن هشدار داد از وارد کردن اتهامات ناروا در این زمینه دست بردارد.

به گزارش ایرنا، ˈخوا چون اینگˈ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن به جای بازنگری در امنیت سایبری این کشور به کشورهای دیگر اتهامات بی اساس و ناورا وارد می کند.

رادیو بین المللی چین به نقل از وی تاکید کرد: آمریکا در مساله امنیت سایبری خود بازنگری نمی کند و و واردکردن اتهامات بی اساس و ناروا نیز بی نتیجه بوده و سازنده نیست.

یک شرکت امنیت سایبری آمریکا روز دوشنبه مدعی شد نظامیان چین حملات سایبری بر علیه کشورهای غربی انجام می دهند تا به توسعه طرح های فضایی چین کمک کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این ادعای آمریکا، گفت: ادوارد اسنودن بسیاری از حقایق را فاش کرده است و اطلاعات نشان می دهد دولت آمریکا به طور گسترده به سرقت سایبری، شنود و نظارت سیاستمداران، اشخاص و موسسات خارجی از جمله چین اقدام کرده است.

وی گفت: آمریکا بزرگترین سامانه هکرها را در اختیار دارد و حال خود را قربانی این اقدامات معرفی می کند. این واقعیتی است که کل جهان نسبت به آن آگاهی دارد.

دولت چین در پی نگرانی های ایجاد شده در زمینه جاسوسی از اطلاعات مالی نیز از بانک های این کشور خواست تمامی سرویس دهنده های اینترنتی ˈسرورهایˈ (آی.بی.ام) آمریکا را با نمونه بومی آن جایگزین کنند.

چین اعلام کرده است به طور همزمان مخاطرات امنیتی مربوط به استفاده از این سرویس دهنده های اینترنتی امریکایی را مورد بررسی قرار می دهد.

دستگاه قضایی آمریکا 29 اردیبهشت ماه گذشته به طور رسمی پنج افسر ارتش چین را به جاسوسی سایبری علیه شرکت های آمریکایی متهم کرد.

واشنگتن اعلام کرده بود که در این حمله سایبری، شش شرکت آمریکایی توسط هکرهای ارتش چین هدف جاسوسی اقتصادی قرار گرفته اند.

پکن در واکنش به این اتهام، آن را محکوم و اعلام کرد که هرگز درحملات سایبری دست نداشته و خود قربانی حملات جاسوسی و عملیات شنود آمریکا بوده است.

آساق**1611
کد N329920

وبگردی