آفتاب

ابطحی: جریان عمومی کشور از مذکرات استقبال می‌کند/ عملکرد دولت خوب بوده اما نباید در این مقطع بماند

ابطحی: جریان عمومی کشور از مذکرات استقبال می‌کند/ عملکرد دولت خوب بوده اما نباید در این مقطع بماند

فارس نوشت:

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: ای کاش آن روزی که بحث کناره‌گیری عارف به نفع روحانی مطرح بود، این امر بر اساس حوزه‌هایی همچون معاون اولی و بعضی وزارتخانه‌ها صورت می‌گرفت.

حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز در حاشیه مراسم ختم پدر محمد قوچانی که در مسجد نور تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره عملکرد ده ماهه دولت اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که بر سر راه دولت قرار داشت، دولت عملکرد قابل قبولی ارائه داد اما در این مقطع ماندن مورد قبول نیست و باید پیشرفت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

ابطحی تأکید کرد: باید توجه بیشتری به وعده‌های انتخاباتی وعملیاتی کردن آن‌ها صورت گیرد تا حداقل در ابتدای سال دوم ریاست‌جمهوری تحقق شعارهایی که در انتخابات مطرح شده بود، به جامعه اعلام شود.

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه در این صورت جامعه در مقابل آنچه وی هجوم تند افراطی‌ها خواند دلگرم خواهد شد، افزود: با تحقق وعده‌ها وضعیتی آرام در امیدبخشی‌ها ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص خواستگاه شعار اعتدال تصریح کرد: مکتب اعتدال در ادامه جریان اصلاحات است و اصلاحات زمینه‌ساز حوزه اعتدال بود تا آن‌ها بتوانند نظرهای خود را مطرح کنند.

ابطحی درباره شاخص‌های مهم اعتدال گفت: یکی از شاخص‌های مهم اعتدال این بود که از افراطی‌گری‌ها جلوگیری کرد و در مرحله دوم توانست مانع تبدیل شدن جریانات افراطی به مکتب شود.

این فعال اصلاح‌طلب درباره مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: طبیعی است که در هیچ اتفاقی نمی‌توان گفت که ملت باید یکصدا حمایت کند و از این رو مذاکرات هسته‌ای نیز مخالفانی دارد که خواستگاه آن‌ها در مخالفت متفاوت است اما جریان عمومی کشور به سمت استقبال از مذکرات می‌رود.

وی با اشاره به حمایت مردم و مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده یادآور شد: مردم از اینکه این مذاکرات مسیر اقتصادی کشور را باز کند استقبال می‌کنند و از جریاناتی که دلواپس این قضایا هستند بیشتر نگران منافعی هستند که از دست می‌دهند و اگر این منافع تأمین شود خیلی از آن‌ها دلواپس نخواهند بود.

ابطحی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه‌ چرا شما به دنبال سهم‌خواهی از دولت هستید و پیش از این در گفت‌وگویی بر این سهم‌خواهی تأکید کرده بودید، گفت: من آن‌جا گفتم ای کاش مانند همه جای دنیا کسانی که ائتلاف را مطرح می‌کنند وقتی بحث ائتلاف و کناره‌گیری عارف به نفع روحانی را مطرح کردند در آن روز یک حوزه‌هایی مانند معاونت معاون اولی و برخی از وزارتخانه‌ها را مشخص می‌کردند و بر اساس آن ائتلاف صورت می‌گرفت.

 

17503

کد N329688

وبگردی