آفتاب
هاشمی در گفتگو با مهر : 

بنزین پتروشیمی کیفیت لازم را ندارد/ بنزین یورو4 جایگزین می شود

بنزین پتروشیمی کیفیت لازم را ندارد/ بنزین یورو4 جایگزین می شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره جلسه امروز این کمیسیون درباره کیفیت بنزین، گفت: بنزن موجود در بنزین سرطان زا است . بنزن موجود در بنزین یورو 4 حدود یک درصد است و این در حالی است که بنزن در بنزین یورو 2، 2 درصد و 4 درصد است و ما در حال تلاش برای کاهش بنزن و ارتقا کیفیت بزنین به سطح یورو 4 هستیم .

سید هاشم بنی هاشمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برگزاری جلسه این کمیسیون و طرح موضوع آلایندگی بنزین گفت: در جلسه کمیسیون درباره وضعیت کیفیت بنزین و سیاست گذاری هایی که در گذشته وجود داشته است و سیاست گذاری هاس لازم برای آینده صحبت کردیم .

وی افزود: گزارش های مختلفی از سازمان استاندارد ، محیط زیست ، پالایش، سازمان بازرسی ، دیوان محاسبات و بخش های مختلف به طور مفصل ارائه شد .

بنی هاشمی با بیان اینکه کیفیت تولید بنزین در پالایشگاه ها و پتروشیمی از یورو 2 به یورو4 افزایش پیدا کرده است ، اظهار داشت: کیفیت بنزین وارداتی نیز یورو2 بوده که قرار است به یورو 4 ارتقا پیدا کند. این بنزین با کیفیت مناسب قرار است جایگزین بنزین پتروشیمی ها شود .

وی با تأکید بر اینکه جلسه کمیسیون انرژی جلسه کامل و جامع بود ، تصریح کرد: در عین حال دستگاه های مختلف موظف شدند با هماهنگی یکدیگر مباحث را از نظر کنترل کیفیت و استانداری که باید داشته باشند ، مورد بررسی قرار دهند.

هاشمی درپاسخ به این سئوال که آیا در گزارش های مذکور بحث آلایندگی بنزین ها و سرطان زا بودن آن تأیید شد ، گفت: طرح این موارد جنبه سیاسی دارد و مورد تأیید نیست و تنها باعث نگرانی مردم می شود .

وی تصریح کرد: ما در یک فرایند در جهت بهبود کیفیت بنزین برنامه ریزی می کنیم . بنزینی که اکنون در پتروشیمی تولید می شود باید افزایش کیفیت پیدا می کند . این بنزین در شرایطی تولید می شود که کمبودهای وجود دارد و این کمبودها با بنزین وارداتی جبران خواهد شد .

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بنزن موجود در بنزین سرطان زا است . بنزن موجود در بنزین یورو 4 حدود یک درصد است و این در حالی است که بنزن در بنزین یورو 2، 2 درصد و 4 درصد است و ما در حال تلاش برای کاهش بنزن و ارتقا کیفیت بزنین به سطح یورو 4 هستیم .

وی با بیان اینکه در این جهت برنامه ریزی انجام داده ایم ، خاطرنشان کرد: این کار احتیاج به توسعه پالایشگاه ها دارد . در کارخانه اراک یورو 4 تولید می شود و این بنزین اکنون در تهران توزیع می شود . این کارخانه تا قبل از دسترسی به یورو 4 یورو2 تولید می کرد که توزیع می شود . در رابطه با کلان شهرهای دیگر هم همین طور است و مقرر شد کیفیت بنزین افزایش یابد .

کد N329677

وبگردی