آفتاب

دیدار رییس مجلس سنگاپور از آثار تاریخی کاشان

دیدار رییس مجلس سنگاپور از آثار تاریخی کاشان

کاشان– ایرنا– ˈحلیمه یعقوبˈ رییس مجلس سنگاپور و هیات همراه روز سه شنبه از آثار تاریخی کاشان دیدن کردند.

به گزارش ایرنا، رییس مجلس سنگاپور پس از بازدید از آیین گلابگیری سنتی در قمصر و حضور در باغ پرندگان این شهر، از آثار تاریخی کاشان از جمله خانه تاریخی طباطبایی ها، عباسی ها و حمام تاریخی سلطان میراحمد نیز دیدن کرد.

وی در این بازدید اظهار داشت: مردم کشور کوچک سنگاپور، آوازه اصفهان را شنیده اند، اما از کاشان و زیبایی هایش خبر ندارند.

وی از فرماندار کاشان دعوت کرد: در راس هیاتی برای دیدار و معرفی کاشان به مردم سنگاپور و بررسی زمینه همکاریهای بیشتر به این کشور سفر کند.

معاون استاندار اصفهان و فرماندار کاشان نیز در این دیدار با ارائه توضیحاتی در مورد کاشان و قابلیت های این شهرستان گفت: حضور شما بعنوان یک بانوی مسلمان در کاشان بعنوان شهر تاریخی با پیشینه تمدن اسلامی، فرصتی مغتنم است.

ˈابوالفضل صدرائیهˈ افزود: کاشان دارای یکی از کهن ترین تمدنهای بشر با قدمت 9 هزار سال بواسطه تمدن کهن مدفون در تپه های سیلک و داشتن یکهزار و 600 اثر تاریخی، بیش از 300 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی و سه اثر تاریخی جهانی شاخص است.

وی همچنین از سنگاپور بعنوان کشوری مدرن و توسعه یافته نام برد و تاکید کرد: سنگاپور دارای صنعت توریسم پیشرفته ای است و با توجه به اینکه بیش از 15 درصد مردم این کشور مسلمانند، می توان شاهد همکاری صنعت گردشگری این کشور با ایران بود.

صدرائیه، مطرح بودن سنگاپور و کاشان بعنوان قطب پرورش ماهی زینتی را نقطه مشترک دو طرف عنوان و از این مساله به مثابه زمینه ای برای ارتباطات بیشتر یاد کرد.

رییس مجلس سنگاپور پس از بازدید از باغ فین و تپه های سیلک، کاشان را به مقصد تهران و سنگاپور ترک کرد.

رییس مجلس سنگاپور و هیات همراه، شنبه هفته جاری به دعوت رییس مجلس کشورمان به تهران سفر کرده بود.

7429/545
کد N329641

وبگردی