آفتاب

بررسی حواشی سفر اشتون به ایران در کمیسیون امنیت ملی

بررسی حواشی سفر اشتون به ایران در کمیسیون امنیت ملی

در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دو گزارش کمیته ویژه حقیقت‌یاب در مورد ملاقات هیات پارلمانی اروپایی و اشتون و ملاقات وی با افرادی از عوامل فتنه و محکومین دادگاه‌ها، همچنین برخورد انجام شده با خبرنگار و تصویربردار سفر اشتون به اصفهان در صحن کمیسیون قرائت شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این زمینه به نامه‌ کمیسیون خطاب به وزارت امور خارجه مبنی بر دقت و نظارت بیشتر بر هیات‌هایی که به ایران سفر می‌کنند اشاره کرد و افزود: در ادامه کلیه اسناد و مدارک ارسالی از وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات و ناجا مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت در زمینه ملاقات‌های انجام شده با عوامل فتنه و محکومان دادگاه به این جمع‌بندی رسیدیم که متاسفانه بین دستگاه‌های مربوطه هماهنگی لازم وجود نداشته و همچنین وزارت خارجه به عنوان متولی اصلی سفرها، مسوولیت‌پذیری لازم را از خودشان نداده است. وزارت اطلاعات، اطلاع‌رسانی لازم را انجام داده است.

وی افزود: در گزارش مربوط به برخورد نامناسب با تصویربردار در پایان سفر اشتون به اصفهان نیز کمیته بیان می‌کند که در آن اتفاق اقدام ناشی از عمل خودسرانه صورت گرفته و فرد خاطی در خطای خود افراط کرده است.

وی با بیان این‌که «گزارش کمیته ویژه دربرگیرنده پیشنهادات نیز هست» افزود: کمیته پیشنهاد داد تا در سفرهای هیات‌های خارجی هماهنگی کامل و جامعی بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد، وزارت خارجه مفادنامه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این زمینه را عملیاتی کند و کمیسیون را در جریان اقدامات انجام شده قرار دهد. همچنین در این گزارش پیشنهاد شده است که ناجا در آموزش‌های لازم به عوامل خود به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که دیگر شاهد این نوع برخوردهای افراطی با افراد نباشیم.

انتهای پیام

کد N329537

وبگردی