آفتاب

تاکید روسیه،آلمان و لهستان برپایان درگیری ها در اوکراین

تاکید روسیه،آلمان و لهستان برپایان درگیری ها در اوکراین

تهران - ایرنا - وزیرخارجه روسیه پس از دیدار سه جانبه با وزرای خارجه آلمان و لهستان گفت : سه کشور به این نتیجه رسیده اند که باید خشونتها در اوکراین پایان یافته و روند مذاکره آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، ˈسرگئی لاوروفˈ تاکید کرد : ما زمان زیادی را برای بحث در مورد بحران اوکراین اختصاص دادیم و متقاعد شده ایم که لازم است تمرکز بر پایان دادن به خونریزی ها و خشونتها و آغاز روند مذاکرات با حضور تمامی مناطق اوکراین باشد.

وی گفت:مسکو آماده است از اقدامات رهبری جدید اوکراین با هدف متقاعد کردن اوکراینی ها برای نشستن بر سر میز مذاکرات حمایت کند.

لاورف افزود:ما از تدابیر تعیین شده در بیانیه ژنو و نقشه راه سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد بحران اوکراین حمایت می کنیم و امیدواریم که رییس جمهوری جدید اوکراین در این مسیر گام بردارد.

وی قول داد که از این اقدامات با هدف بازگرداندن تمامی گروه ها برسر میز مذاکره در اوکراین و رسیدن به پیشرفت حمایت کند.

وزیر امور خارجه لهستان نیز امروز اعلام کرد که روسیه می تواند به کاهش تنش ها در اوکراین با جلوگیری از ورود شبه نظامیان و موج تسلیحات از مرزهایش به اوکراین کمک کند.

ˈرادوسلاو سیکورسکیˈ در کنفرانس مشترک خبری با سرگئی لاوروف وزیر خارحه روسیه و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان خاطر نشان کرد که قول ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برای احترام گذاشتن به نتیجه انتخابات اوکراین گامی در یک مسیر درست است و اینکه عضویت اوکراین در سازمان آتلانتیک شمالی(ناتو) – مسئله ای که روسیه با آن مخالف بوده است - در دستور کار قرار ندارد.

روسیه نیز امروز از تصمیم دولت اوکراین برای ایجاد مسیرهای امن برای پناهندگان در شرق اوکراین استقبال کرد ، اما بر این مساله تاکید کرد که مسکو هنوز شاهد کاهش تنش ها در بحران اوکراین نیست.

وزیر خارجه روسیه گفت : در برخی مناطق اوکراین هنوز شاهد تشدید عملیات نظامی هستیم.

رسانام**9234** 1447 *1547
کد N329511

وبگردی