آفتاب

آیت الله جوادی آملی: اقتصاد مقاومتی با نصیحت محقق نمی شود

آیت الله جوادی آملی: اقتصاد مقاومتی با نصیحت محقق نمی شود

قم ـ ایرنا ـ آیت اللهˈعبدالله جوادی آملیˈ از مراجع تقلید گفت: اقتصاد مقاومتی با سفارش و نصیحت محقق نمی شود بلکه نیاز به مدیریت و تدبیر دارد.

به گزارش ایرنا، وی روز سه شنبه در دیدار با دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ملتی که جیبش خالی باشد، قدرت ایستادگی ندارد، افزود: خزانه خالی ، ملت را متملق بار آورده و توان مقاومت را از آنان می گیرد.

وی بر استفاده مطلوب و حداکثری از ظرفیت های کشور برای حل مشکلات تاکید کرد و افزود: نعمت های الهی در اختیار بشر قرار گرفته است تا از آن برای حل مسائل و مشکلات خود استفاده کند و این بستگی به تدبیر و مدیریت انسان دارد.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: باید برای حفظ کشور همواره متوسل به پرچم ائمه(ع) باشیم و از دلخوش بودن به پرچم های ملی و سه رنگ برحذر باشیم چرا که بارها در طول تاریخ با اتکا به پرچم سه رنگ، کشور و سرمایه آن را به دشمن تسلیم کرده ایم اما با اتکا به پرچم اهل بیت(ع) عزت و سعادت را به دست آورده ایم.

وی ربا را از آفات مهم اقتصاد کشور ذکر کرد و افزود: بسیاری از پرونده های اقتصادی نتیجه رباست که با کلاه ها و اسامی شرعی از جمله سود علی الحساب باب شده و بانک ربوی ما را چاق کرده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی و اعضای شورای مرکزی این حزب در سفری یک روزه به قم با برخی از مراجع و علمای حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کردند.ک/2

569
کد N329411

وبگردی