آفتاب

نظر وزیر اطلاعات درباره چگونگی انجام کار اطلاعاتی/ بها دادن به مردم امنیت را پایدار می‌سازد

نظر وزیر اطلاعات درباره چگونگی انجام کار اطلاعاتی/ بها دادن به مردم امنیت را پایدار می‌سازد

ایرنا نوشت:

وزیر اطلاعات گفت: فراهم کردن زمینه مشارکت مردم و بها دادن به آنان، امنیت پایدار را در جامعه به همراه دارد.

حجت‌الاسلام دکتر سیدˈمحمود علویˈ روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید اطلاعات استان یزد، افزود: امنیت، زیربنای رشد و اعتلای جامعه در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

وی امنیت زنده، پویا و بالنده را موجب ایجاد فضای لازم برای شکوفایی کشور خواند و تصریح کرد: امنیت باید ریشه در باورهای مردم داشته باشد.

وزیر اطلاعات، به اهمیت امنیت توام با نشاط و شادکامی اشاره کرد و گفت: امنیت نعمتی مجهول است، بالطبع کسانی که آن را تولید می‌کنند در گمنامی هستند.

علوی، با بیان اینکه بسیاری از تلاش‌ها و اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج)، ناشناخته می‌ماند، یادآور شد: کارهای اطلاعاتی در چار چوب شرع و قانون دشوار اما نتایج آن شیرین است.

وی انجام امور اطلاعاتی در چارچوب شرع و قانون را کاری لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این امنیت وقتی ارزش دارد که گرد غم بر چهره کسی ننشاند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: باید کار اطلاعاتی انجام شود اما دلی هم نشکند و این کار سخت اما ارزشمند و امکان‌پذیر است.

این مسوول، کاهش ناامنی را در ارزش قائل شدن برای مردم دانست و اضافه کرد: امنیت در جامعه ایمانی پایدار خواهد بود.

علوی، ایجاد شکوفایی اقتصادی را از دیگر نتایج مثبت امنیت پایدار خواند و اظهار کرد: از جمله دستاوردهای حکومت مهدوی همین است.

وی اضافه کرد: در مقوله تولید امنیت باید در چارچوب شرع عمل کنیم و امروز دستگاه اطلاعاتی کشور افتخار دارد با رعایت چارچوب‌های شرعی و حقوق مردم در همین مسیر تلاش می‌کند، بنابراین شایسته است دقت کنیم خدایی ناکرده در حق مردم خطا و جفایی نشود.

علوی ادامه داد: باید در فضایی بانشاط توام با آرامش معنوی امنیت را در جامعه اسلامی ایجاد کنیم، در جنین شرایطی شاهد شکوفایی و توسعه کشور و حل مسایل و مشکل در جامعه خواهیم بود.

وزیر اطلاعات، برقراری امنیت را تنها وظیفه دستگاه‌های اطلاعاتی ندانست و تصریح کرد: همه باید برای خدمت بهتر به مردم این اصل را رعایت کنند.

در پایان این آیین از خدمات مدیرکل سابق اطلاعات قدر دانی و مدیرکل جدید اطلاعات استان یزد معرفی شد.

 

23503

کد N329318

وبگردی