آفتاب

مرکل بار دیگر از یونکر حمایت کرد

مرکل بار دیگر از یونکر حمایت کرد

تهران-ایرنا- ˈآنگلا مرکلˈ صدراعظم آلمان روزسه شنبه بار دیگر حمایت خود را از ˈ ژان کلود یونکرˈ برای رسیدن به مقام ریاست کمیسیون اروپا اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ˈهارپساندˈ مرکل بعد از دیدار دو روزه ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس، ˈفردریک رینفیلدتˈ نخست وزیر سوئد و ˈمارک روتˈ نخست وزیر هلند در اقامتگاه تابستانی رینفیلدت خارج از استکهلم در نشست خبری گفت: پیش از این نیز گفته ام که برای من یونکر نامزد مقام ریاست کمیسیون اروپاست و من می خواهم وی به ریاست کمیسیون برسم.

این در حالی است که انگلیس یونکر را برای این مقام مناسب نمی داند و می گوید فردی باید به ریاست کمیسیون برسد که دیدگاه آزادتری نسبت به اجرای اصلاحات و کاهش قدرت بروکسل داشته باشد.

کامرون امیدوار بود نشست دو روزه با مقامات سوئد، هلند و آلمان به ائتلافی میان سران اروپایی برای ممانعت از رسیدن یونکر به مقام ریاست کمیسیون ایجاد کند، اما به گفته یک مقام مطلع در دولت انگلیس گفت و گوهای دو روز گذشته سازنده بود اما به نتیجه ای نرسید.

رینفیلدت و روت موضع مشخصی علیه یونکر نگرفته و گفتند ابتدا باید بر سر وظایف رییس کمیسیون بعدی توافق کرد.ما توافق کرده ایم ابتدا باید برسراولویت های بعدی سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق شود بعد بتوانیم در مورد مقامات و مناصب بعدی توافق کنیم.

یونکر از حمایت حزب مردم اروپا، مهم ترین حزب راست میانه برخوردار است که در انتخابات ماه گذشته پارلمان اروپا توانست اکثریت آرا را به دست آورد.

انتخاب رییس کمیسیون اروپا در اواسط ماه ژوئیه صورت می گیرد. رهبران28 کشور عضو اتحادیه اروپا تا کنون خود، رئیس کمیسیون را انتخاب می کردند اما طبق قوانین جدید، باید نتیجه انتخابات پارلمانی این اتحادیه را هم در تصمیم گیری خود لحاظ کنند.

اروپام**9157 ** 1064
کد N329039

وبگردی