آفتاب

تجاوز گروهی به ۹ دختر در حاشیه جشن تحلیف السیسی در میدان تحریر

تجاوز گروهی به ۹ دختر در حاشیه جشن تحلیف السیسی در میدان تحریر

بر اساس گزارش ۲۵ سازمان حقوق بشری، ۹ دختر مصری در حاشیه جشن تحلیف رئیس جمهور جدید مصر در میدان تحریر مورد تجاوز گروهی قرار گرفته‌اند.




به گزارش  آفتاب به نقل از پایگاه خبری «المصریون»، ۲۵ سازمان حقوق بشری در گزارشی اعلام کرده‌اند که ۹ مورد تجاوز گروهی به دختران و زنان مصری در حاشیه جشن تحلیف «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور جدید مصر در میدان تحریر گزارش شده است.

بر اساس این گزارش تجمع‌های ۸ ژوئن در میدان تحریر شاهد تجاوز‌های وحشیانه گروهی گزارش شده و با توجه به نبود استراتژی مشخصی برای مبارزه با این پدیده، دولت مصر تا کنون در مهار و مقابله با این گونه جرائم ناتوان بوده است.

این سازمان‌ها همچنین خواستار مقابله و برخورد شدید با این گونه جرائم شده و به این ترتیب سلامت و امنیت زنان و دختران مصری حفظ شود.

پدیده تجاوزهای خیابانی در مصر به یکی از معضلات فرهنگی و اجتماعی این کشور تبدیل شده است،‌ با توجه به ناتوانی دولت و پلیس در مقابله با عاملان این گونه جرائم که عموما با ربودن زن‌ها و یا تجمع در میدان‌های اصلی اقدام به تجاوز می‌کنند، آمار این جرائم روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

در همین راستا کمپین‌هایی از سوی فعالان حقوق بشری و فعالان زنان مصری برای مقابله با این پدیده در مصر ایجاد شده که خواستار مقابله قاطع با این جرائم هستند.
کد N328951

وبگردی