آفتاب

اعزام ۳۰۰ مبلغ متخصص مهدویت به مناطق مختلف کشور

اعزام ۳۰۰ مبلغ متخصص مهدویت به مناطق مختلف کشور

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام ۳۰۰ مبلغ و مبلغه متخصص در زمینه مهدویت به مناطق مختلف کشور خبر داد.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام ۳۰۰ مبلغ و مبلغه متخصص در زمینه مهدویت به مناطق مختلف کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلام‌عباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، افزود: مبلغان در کنار تحصیلات حوزوی، در رشته‌هایی مانند ادیان، تاریخ، تفسیر و تخصص دارند و به نوعی در عرصه تبلیغ نخبه به شمار می‌آیند.

موسوی تاکید کرد: همه نهادهای فرهنگی و تبلیغی وظیفه دارند مردم را از شبهات و انحرافات نو به نو و جدی برهانند از این رو حمایت از این مبلغان وظیفه جدی تمامی دستگاه‌های ذیربط باید باشد.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: به مبلغان تاکید شده است تا مباحث خود را بر مبنای آیات قرآن و روایات معتبره بنا کنند و مطالب را با استناد به منابع صحیح بیان کنند.

موسوی ادامه داد: برپایی صرفا مراسم چراغانی، زدن پرچم و گرفتن جشن اگرچه لازم و خوب است، اما کافی نیست و باید این مجالس در کنار شور مهدوی، شعور مهدوی را نیز ترویج کند.

وی با تاکید بر این‌که «تلاش شده است تا مبلغان متخصص در زمینه مهدویت شناسایی و اعزام شوند» تصریح کرد: از 13 خرداد سامانه سمتا برای ثبت نام فعال شده و تا پایان وقت امروز نیز فعال است و علاقه‌مندان می‌توانند ثبت نام کنند.

وی تاریخ اعزام‌ها را از 20 تا 23 خرداد اعلام کرد و گفت: برپایی مراسم نماز جماعت، دعا برای فرج امام زمان(عج)، سخنرانی، پرسش و پاسخ همچنین تبلیغ چهره به چهره از جمله برنامه‌هایی است که مبلغان اجرا خواهند کرد.

وی گفت: در آستانه نیمه شعبان و در ایام مهدویت برای غنی‌شدن و محتوابخشی به مجالس بزرگداشت این ایام ضرورت دارد که مبلغان برجسته و متخصص حضور داشته باشند تا در این فرصت بهره خوبی برده شود.

وی ادامه داد: تبیین سیره صالحان در حکومت، حکومت مهدوی، تبیین ویژگی‌های انسان منتظر و ولایی و وظایف و تکالیف آنان از جمله مباحثی است که در این ایام می‌تواند مورد بحث قرار گیرد.

موسوی تاکید کرد: رفع شبهاتی که دشمنان به صورت هدفمند در راه تبیین معارف مهدوی ایجاد کرده‌اند و همچنین ابهاماتی که در ذهن جوانان و مردم وجود دارد، از جمله اهداف اعزام مبلغان به شمار می‌رود.

وی عمر امام زمان و وضعیت خانواده و ازدواج ایشان، علائم ظهور، برنامه‌های امام زمان در تشکیل حکومت و عوامل زمینه‌ساز ظهور را از جمله شبهات و ابهاماتی دانست که در ذهن برخی از مردم وجود دارد و مبلغان متخصص می‌توانند در این زمینه برطرف کنند.

انتهای پیام

کد N328906

وبگردی