آفتاب
وزیر خارجه آلمان:

نشانه های امیدوارکننده برای پایان بحران اوکراین دیده می شود

نشانه های امیدوارکننده برای پایان بحران اوکراین دیده می شود

برلین - ایرنا - وزیر امور خارجه آلمان از انجام مذاکرات مستقیم بین رهبران روسیه و اوکراین به عنوان نشانه های مثبت و امیدوارکننده برای پایان دادن به بحران این کشور نام برد و ابراز امیدواری کرد که با ادامه گفت وگوهای سیاسی، منطقه شاهد حل این بحران برای همیشه باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه آلمان،ˈفرانک والتر اشتاین مایرˈ قبل از ترک برلین به مقصد سنت پترزبورگ به منظور حضور در نشست سه جانبه آلمان، روسیه و لهستان با موضوع اوکراین، گفت:برای اولین بار در چند ماه گذشته نشانه های امیدوار کننده ای در مسیر حل سیاسی بحران اوکراین دیده می شود.

نشست سه جانبه آلمان، روسیه و لهستان با حضور وزیران امورخارجه سه کشور قرار است امروز در سنت پترزبورگ روسیه برگزار شده و طرفین درمورد بحران اوکراین و دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران این کشور بحث و تبادل نظر کنند.

وزیر امورخارجه آلمان درخصوص برگزاری این نشست سه جانبه،افزود: ما هنوز به راه حل نهایی برای پایان دادن به بحران اوکراین دست نیافته ایم اما بعد از ماهها تلاش های فشرده، طرفین مناقشه این روزها با یکدیگر به صورت مستقیم و بی واسطه صحبت می کنند که این اتفاق بسیار خوبی است.

اشتاین مایر اضافه کرد: گفت وگو هایی که بین رهبران روسیه و اوکراین آغاز شده به هیچ عنوان نباید به بی راهه کشیده شود و گروه تماس بین المللی متشکل از نماینده های اوکراین، روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز باید روی این نکته تمرکز داشته باشند که به خشونت ها پایان داده و گفت وگوهای ملی را در دستور کار خود قرار دهند.

وزیر امور خارجه آلمان خاطرنشان کرد که یکی از اهداف برگزاری نشست سه جانبه سنت پترزبورگ این است که از تحولات مثبت روزهای گذشته استفاده کرده و روند آغاز شده برای تنش زدایی را برگشت ناپذیر کنیم.

اروپام** 2051** 1701** 1337
کد N328744

وبگردی