آفتاب
ندیمی:

شهرک فرآوری مواد معدنی در دیلمان ایجاد می شود

شهرک فرآوری مواد معدنی در دیلمان ایجاد می شود

سیاهکل – خبرگزاری مهر: نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی از ایجاد شهرک فرآوری مواد معدنی در دیلمان خبر داد.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بخش دیلمان شهرستان سیاهکل ظرفیت معدنی خوبی داشته و این شهرک می تواند به پویایی اقتصادی منطقه نقش مهمی ایفا کند.

وی همچنین فعالیت‌ های معدنی را پایه اکثر فعالیت‌ های اقتصادی دانست و اظهارداشت: در صنايع گوناگون آنچه حرف نخست را مي‌ زند تامين مواد اوليه است.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی گفت:  در اختيار داشتن مواد اوليه به يك صنعت، مزيت هاي نسبي متعددي مي‌ بخشد.

وی افزود: عملیات فرآوری موجب افزایش ارزش افزوده ماده معدنی و همچنین فعالیت‌های معدنی از لحاظ اقتصادی توجیه‌ پذیر می ‌شود.

ندیمی اظهارداشت: براي رشد و توسعه پايدار بخش صنعت بايد در درجه نخست به بخش معدن توجه كرده و با سرمايه‌ گذاري كافي در اين حوزه زيرساخت‌ هاي لازم براي توسعه صنايع گوناگون را فراهم كرد.

وی تصریح کرد:  مواد اولیه يكي از مهمترين زيرساخت‌ هاي صنايع است و تامين مواد اوليه نيز جزء از طريق بهره‌ برداري و فرآوري مواد و ذخاير معدني امكان‌ پذير نيست.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی گفت:  هر يك از مواد معدني موجود در كشور به منزله سرمايه‌ هاي عظيمي است كه مي‌ تواند با استخراج و بهره‌ برداري بهينه، توسعه صنايع پائین دستي و صادرات، ارزآوري قابل توجهي را به همراه داشته باشد.

وی افزود: توانايي اين بخش در ايجاد اشتغال، رونق اقتصادي و آباداني در مناطق محروم برکسی پوشیده نیست.

ندیمی همچنین به سرمایه گذاری 450 میلیارد تومانی کارخانه سیمان سبز دیلمان اشاره کرد و اظهارداشت:  توسعه صنعت و معدن نقش مهمی در اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه زیر ساخت ها نقش مهمی در جذب سرمایه گذاری دارد، اذعان داشت:  دیلمان امروز در راستای سرمایه گذاری رویکرد خوبی دارد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ضرورت و اهميت سرمايه گذاري به عنوان يك مقوله اقتصادي بر كسي پوشيده نيست و همواره به عنوان يكي از عوامل اساسي در توسعه اقتصادي جوامع مطرح بوده و دولت ها را بر آن داشته تا به منظور دستيابي به يك اقتصاد توسعه يافته، توجه ويژه اي به این معطوف دارند.

کد N328571

وبگردی