آفتاب

کارکنان مترو سائوپائولو به اعتصاب خود پایان دادند

کارکنان مترو سائوپائولو به اعتصاب خود پایان دادند

تهران-ایرنا- اتحادیه کارکنان مترو سائوپائولو شامگاه دوشنبه به تعلیق اعتصاب خود رای و همزمان هشدار داد: در صورت محقق نشدن مطالباتش، پنج شنبه جاری (22 خرداد/12 ژوئن) در زمان برگزاری اولین بازی جام جهانی اعتصاب را از سر می گیرد.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری ˈفرانس 24ˈ تصمیم این اتحادیه در حالی صورت می گیرد که سائوپائولو مرکز تجاری برزیل با 20 میلیون جمعیت روز پنج شنبه میزبان برگزاری بازی افتتاحیه بیستمین دوره جام جهانی فوتبال بین برزیل و کرواسی است.

در حالی که حدود پیش بینی می شود حدود یک میلیارد نفر در سراسر جهان این بازی را از گیرنده های تلویزیون خود تماشا کنند، ˈبان کی مونˈ دبیرکل سازمان ملل متحد و 12 نفر از سران دولت ها و کشورها نیز در ورزشگاه شهر سائوپائولو حضور خواهند داشت که کارگران برای اتمام آن به شدت تلاش می کنند.

اتحادیه کارگران مترو سائوپائولو بعد از آن تصمیم گرفت اعتصاب پنج روزه خود را خاتمه دهد که مقامات حمل و نقل شهری 42 نفر از کارکنان این مترو را به دلیل تحریک کارکنان برای اعتصاب اخراج کردند.

ˈآنتینو مله پرازیرسˈ رییس اتحادیه بعد از بحث داغ بین کارکنان مترو گفت : این موضوع که ما دیگر اعتصاب نکنیم به آن بستگی دارد که 42 فرد اخراج شده استخدام شوند یا خیر؟

وی با بیان اینکه هیچ کس قصد برهم زدن نظم و ترتیب برگزاری مسابقات جام جهانی را ندارد، گفت: اما از جام جهانی پول زیادی برای دولت حاصل می شود اما این پول برای کارمندان و کارگران نیست.

کارکنان مترو خواستار افزایش 12 درصدی حقوق خود شده اند؛ در حالی که شرکت مترو سائوپائولو افزایش 8.7 درصدی را می پذیرد.

اعتصاب کارکنان مترو سائوپائولو به شدت به این نگرانی ها دامن زد که آیا دولت برزیل می تواند از اعتصاب ها یا هر اقدام دیگر ناشی از نارضایتی مدنی در جریان برگزاری جام جهانی جلوگیری کند یا خیر؟

آموزگاران و راننده های تاکسی ها نیز در روزهای گذشتته در سائوپائولو اعتصاب کرده و خواستار افزایش حقوق خود شده اند. تحلیلگران می گویند شهر به صحنه نبرد بیان دیدگاه های سیاسی مخالف تبدیل شده است که به اقتصاد آن به ویژه پیش از برگزاری بیستمین دوره جام جهانی آسیب می رساند.

نگرانی از بابت عمل نکردن دولت برزیل به وعده هایش و افزایش هزینه های ورزشگاه های جام جهانی به دلیل اعتراضات گسترده افزایش یافته است.

حدود یک میلیون نفر اواخر سال گذشته میلادی در سراسر برزیل برای درخواست خدمات عمومی بهتر و مخالفت با فساد گسترده و همچنین هزینه های کلان جام جهانی، تظاهرات اعتراضی برگزار کردند. از آن زمان به بعد، معترضان مخالف برگزاری جام جهانی در این کشور درشهرهای مختلف تظاهرات می کنند که بسیاری ازآنها به خشونت نیزکشیده می شود.

اعتراض ها در شهرهای مختلف برزیل در حالی روی می دهد که این کشور باید طی 15 روز آینده میزبان بیستمین دوره جام جهانی فوتبال باشد که از12 ژوئن (22خرداد) تا 12 ژوئیه (22 تیر) در چند شهر برزیل برگزار می شود که حدود 600 هزار گردشگر را به این کشور خواهد کشاند.

اروپام**9157 ** 1064
کد N328516

وبگردی