آفتاب

«قدرت داعش از زمان رهبری "ابوبکر البغدادی" افزایش یافته است»

«قدرت داعش از زمان رهبری "ابوبکر البغدادی" افزایش یافته است»

روزنامه انگلیسی ایندپندنت در گزارشی نوشت که قدرت گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش از زمان رهبری ابوبکر البغدادی روبه افزایش نهاده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این روزنامه در گزارشی تحت عنوان "جنگ تاسیس دولت اسلامی در خاک عراق و سوریه" نوشت: تندروها جهبه جددیدی را در جنگ‌شان برای تاسیس "دولتی اسلامی" در خاک عراق و سوریه باز کرده‌اند تا جایی که حملات شدیدی را علیه شهرهای مختلف که تحت سلطه دولت عراق است، آغاز کرده‌اند.

به نوشته روزنامه مذکور، حملاتی که داعش ظرف روزهای گذشته آغاز کرده است نشان می‌دهد که این گروه تروریستی جای گروه القاعده را گرفته است که بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین گروه تندرو در جهان به شمار می‌آید.

ایندپندنت افزود: اراضی که داعش کنترل آن‌ها را در دست دارد شامل بخش‌های وسیعی از غرب عراق و شرق سوریه می‌شود و این چیزی است که به موفقیت کامل گروه‌های تندرو و جهادی می‌انجامد.

روزنامه مذکور نوشت: تشکیل گروه دیگری در شمال عراق و شرق سوریه از سوی تندروها و تروریست‌ها، نگرانی کشورهای همجوار مثل اردن، عربستان و ترکیه را برانگیخته تا جایی که مسئولان این کشورها معتقدند، اراضی آن‌ها هدف و پایگاه بعدی جنگ‌های این تروریست‌های سنی مذهب است.

ایندپندنت نوشت: نیرو و توان داعش از زمانی رو به افزایش نهاده است که ابوبکر البغدادی در پی انتفاضه سنی‌ها در سوریه در سال 2011 رهبری آن را بر عهده گرفت؛ انتفاضه‌ای که موجب وقوع انتفاضه سنی دیگری در عراق شد.

انتهای پیام

کد N328465

وبگردی