آفتاب
معاو مسجد جمکران تشریح کرد

برنامه‌های مسجد مقدس جمکران برای شب نیمه‌شعبان

برنامه‌های مسجد مقدس جمکران برای شب نیمه‌شعبان

معاون فرهنگی مسجد جمکران گفت: مسجد مقدس جمکران، پایگاه شیعی و مرکز تجمع عاشقان و دلدادگان امام زمان(عج) است.

معاون فرهنگی مسجد جمکران گفت: مسجد مقدس جمکران، پایگاه شیعی و مرکز تجمع عاشقان و دلدادگان امام زمان(عج) است.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تکیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با گرامیداشت فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد با سعادت امام زمان(عج) گفت: 52 آیه از قرآن کریم مطابق با نظر مفسران در مورد امام زمان(عج) است.

وی بستر سازی مناسب برای ظهور منجی عالم بشریت را مورد توجه قرار داد و افزود: گسترش عدالت موجب جهان شمول شدن دین می‌شود و مومنان وظیفه دارند در زمان غیبت، شرایط ظهور ولی عصر(عج) در جهت گسترش عدالت در جهان را فراهم سازند.

تکیه‌ای گفت: بستر سازی برای ظهور ولی عصر(عج) نیازمند ابزارهای مهمی است که در این رابطه زمان‌ها و مکان‌های مقدسی در اختیار شیعیان و مومنان همچون زمان‌های مبعث، غدیر، نیمه شعبان و مکان‌هایی چون کعبه و مسجد مقدس جمکران قرار دارد.

وی مسجد مقدس جمکران را میعادگاه عاشقان برشمرد و افزود: مسجد مقدس جمکران، پایگاه شیعی و مرکز تجمع عاشقان و دلدادگان امام زمان(عج) است و در آستانه نیمه شعبان این مسجد مقدس نقطه عطفی برای برگزاری جشن و آشنا ساختن مومنان با فرهنگ مهدویت و انتظار است.

معاون فرهنگی مسجد جمکران گفت: خدمت به زائران و ایجاد فضاهای معنوی از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت در مسجد مقدس جمکران است که با توجه به حضور میلیونی زائران در طول سال این وظیفه سنگین‌تر می‌شود.

وی به برخی از فعالیت‌های فرهنگی در آستانه فرارسیدن نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: برگزاری بیش از 16 جلسه ستادی در زمینه ارزیابی مسائل مختلف، بررسی رویکردها در ارائه خدمت به زائران، تعامل با دستگاه‌های اجرایی و ارائه برنامه در قالب مدیریت‌های چهارگانه تبلیغات و ارتباطات اسلامی، آموزش و ‏تربیت اسلامی، آثار و آفرینش‌های هنری و انتشارات از جمله این برنامه‌ها است.

تکیه‌ای افزود: 458 برنامه برای نیمه شعبان در دهه مهدویت در مسجد مقدس ‏جمکران تدارک دیده شده است که باید گفت همه اقدامات برای جشن‌های نیمه شعبان در حقیقت مقدمه‌ای برای فعالیت‌های ‏فرهنگی و معنوی هستند.

وی از برگزاری احیای شب نیمه شعبان خبر داد و گفت: احیای نیمه شعبان با سخنرانی حجت‌الاسلام انصاریان از ساعت یک بامداد جمعه با حضور عاشقان و مشتاقان و زائران آغاز می‌شود و تا سحرگاه روز نیمه شعبان ادامه دارد.

معاون فرهنگی جمکران بیان کرد: سخنران مراسم شب نیمه شعبان آیت‌الله ‏علم‌الهدی خواهد بود که در این روز راهپیمایی نیروهای مسلح استان، قرائت زیارت آل یاسین، سخنرانی ‏حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، اقامه نماز جماعت به امامت آیت‌الله سبحانی، مداحی، تواشیح ‏و شعرخوانی را نیز داریم.

وی با بیان این‌که «68 مرکز فرهنگی در کشور در راستای برگزاری برنامه‌های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران همکاری دارند» خاطرنشان کرد: رادیو جمکران نیز برای نیمه شعبان 100 ساعت برنامه ‏تدارک دیده و تلویزیون شهری جمکران هم 60 ساعت برنامه دارد.

تکیه‌ای مدیریت جهادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تمام دستگاه‏‌‏ها باید به صورت داوطلبانه برای خشنودی امام عصر(عج) و در راستای خدمت به زائران جمکران تلاش کنند.

وی در پایان یادآور شد: 3200 نفر ساعت کار تبلیغی هم توسط روحانیون زن و مرد صورت می‏‌‏‌پذیرد و هزاران برگ بروشور فرهنگی با موضوع مهدویت هم میان زائران توزیع می‏‌‏شود تا بتوانیم زمینه آشنایی مردم با فرهنگ مهدویت را فراهم سازیم.

انتهای پیام

کد N328445

وبگردی