آفتاب
پورسیدآقایی خبر داد:

دهمین همایش دکترین مهدویت با موضوع «سبک زندگی»برگزار می‌شود

دهمین همایش دکترین مهدویت با موضوع «سبک زندگی»برگزار می‌شود

دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با موضوع «اخلاق و سبک زندگی زمینه‌ساز، راهبردها و راهکارها» برگزار می‌شود.

دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با موضوع «اخلاق و سبک زندگی زمینه‌ساز، راهبردها و راهکارها» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود پورسیدآقایی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در افتتاحیه این همایش آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، آیت‌الله حائری شیرازی استاد اخلاق و کلام و فلسفه و حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت آستان مسجد مقدس جمکران به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از مختصر فعالیت‌های دبیرخانه دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، افزود: دعوتنامه و فراخوان این همایش به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی به مدعوین و پژوهشگران حوزه و دانشگاه رسیده است. برای این همایش از اساتید و فضلای دانشگاهی و حوزوی مرتبط با موضوع همایش استفاده کرده‌ایم و فراخوان و دعوتنامه‌ها را برای هزار نفر از پژوهشگران حوزه و دانشگاه در سه مرحله ارسال کرده‌ایم و 50 مقاله را به صورت ویژه برای محققین حوزه و دانشگاه فرستاده‌ایم.

دبیر دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت خاطرنشان کرد: ما برای برگزاری این نشست با انجمن تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه قم، اعضای هیات علمی دانشکده الهیات دانشگاه قم، دانشگاه دفاع ملی پیش‌نشست‌هایی را برگزار کردیم و در دیدار با مراجع عظام تقلید و شخصیت‌های علمی، کشوری و لشکری همچون آیت‌الله صافی گلپایگانی، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله علوی گرگانی، آیت‌الله اعرافی، حجت‌الاسلام والمسلمین علوی، حجت‌الاسلام والمسملین سعید، فیروزآبادی، احمدی‌مقدم و ابراهیمی ترکمان در رابطه با موضوع دکترین مهدویت صحبت کرده‌ایم که به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

پورسیدآقایی افزود:‌ در این همایش وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌های زیادی مشارکت کردند که از جمله آنها مدیریت حوزه علمیه، وزارت امور خارجه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صداوسیما، نیروی انتظامی، شهرداری، سازمان اوقاف و امور خیریه، مجمع جهانی اهل بیت (ع)، مجمع تقریب مذاهب، دانشگاه علوم انتظامی، جامعةالمصطفی، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه قم، حوزه هنری سازمان تبلیغات، سازمان فرهنگ و ارتباطات، اداره کل عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شهرداری و استانداری قم هستند.

وی تصریح کرد: در افتتاحیه، مراسم رونمایی از کتاب‌های مهدوی را داریم و در این مراسم تجلیل از مهدی‌یاوران صورت می‌گیرد که از جمله چهره‌های شاخصی که به عنوان مهدی‌یاور معرفی می‌شوند آیت‌الله ری‌شهری، آیت‌الله قرهی، مرضیه دباغ، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، دکتر عصار، سردار رادان، علی‌آبادی مدیرعامل مپنا، حجت‌الاسلام والمسلمین لاجوردی، نرگس آبیار کارگردان سینما، سیدمهدی میرداماد شاعر و مداح اهل بیت (ع) هستند.

دبیر دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت تصریح کرد: برنامه‌ها و سخنرانی‌های مراسم اختتامیه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آقای هسه راینهارد از آلمان هستند و در مراسم اختتامیه ارائه گزارشی از کمیسیون‌ها را نیز داریم.

پورسیدآقایی تصریح کرد: تاکنون 123 مقاله به دست ما رسیده است که از استان‌های قم، خراسان جنوبی، تهران، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، فارس، همدان، زنجان، مازندران، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان شمالی، مرکزی و گیلان هستند و در رابطه با مهمانان هم مهمانان داخلی و خارجی داریم که تاکنون 32 مهمان از 15 کشور جهان دعوت شده‌اند که کشورها عبارتند از تونس، پاکستان، عراق، اندونزی، اردن، انگلیس، لبنان، اسپانیا، مصر، الجزایر، آمریکا، آلمان، عربستان، فرانسه و یمن.

در ادامه این مراسم دبیر دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در پاسخ به این سوال که دستاوردهای این همایش چه بوده است؟ گفت: ما درصدد آن بودیم تا بتوانیم از بهترین مقالات بهره ببریم و تاکنون مقاله‌هایی که به دست ما رسیده است همه از افرادی است که در این زمینه تخصص داشته‌اند و می‌خواهیم این همایش به صورت علمی‌تر برگزار شود.

وی افزود: اگر این همایش‌ها به صورت علمی برگزار شود جلوی کسانی که با نام امام زمان (عج) افراد ساده را فریب می‌دهند و می‌خواهند با چند خواب، قصه و داستان دروغین اذهان را به هم بریزند، می‌ایستیم. اگر اندیشه مهدویت توسط علما عرضه شود دیگران نمی‌توانند در این راستا دکان برای خود باز کنند.

وی ادامه داد: سطح انتظارات از این همایش بالا رفته است و ما امیدواریم بتوانیم با همیاری تمامی ارگان‌هایی که نام بردیم این انتظارات را برآورده کنیم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سهرابی عضو هیات علمی موسسه آینده روشن، گفت: همایش دکترین مهدویت با رویکرد اخلاق عرضه شده است و این اخلاق برای سبک زندگی حال حاضر بسیار ارزشمند است. کسانی که می‌خواهند جزو اصحاب امام زمان باشند باید ویژگی‌های اخلاقی متناسب با آن حضرت را در خودشان تقویت کنند.

این عضو هیات علمی موسسه آینده روشن در پایان گفت: ما باید فضای جامعه را به گونه‌ای پرورش دهیم که در آن جامعه به سمت مهدویت پیش برود و انسان‌ها باید در زندگی خود نسبت به موضوع مهدویت تفکر داشته باشند. وقتی سبک زندگی درست را در جامعه پرورش دهیم می‌توانیم از یاران واقعی حضرت باشیم.

بر اساس این گزارش این همایش در روزهای 22 و 23 خردادماه برابر با 14 و 15 شعبان از ساعت 8:30 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N328398

وبگردی