آفتاب

تماس تلفنی لاوروف و سعود فیصل با محوریت سوریه

تماس تلفنی لاوروف و سعود فیصل با محوریت سوریه

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور و وزیر خارجه عربستان در یک تماس تلفنی به بررسی بحران سوریه پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و سعود فیصل، وزیر خارجه عربستان در یک تماس تلفنی درخصوص بعضی مسائل مطرح منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین درخصوص اهمیت حل بحران سوریه و بحران‌های دیگر منطقه بحث و گفتگو کردند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: دو طرف درخصوص روابط دو جانبه صحبت و آمادگی خود را برای همکاری در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و انرژی اعلام کردند و گفتند سعی در فراهم کردن مقدمات جدی برای گسترش روابط خود دارند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه عنوان داشت: لاوروف و وزیرخارجه آلمان و وزیر خارجه بولونیا امروز (سه‌شنبه) در چهارمین نشست خود در سن‌پترزبورگ درباره حل بحران اوکراین، سوریه و مساله افغانستان بحث و گفتگو خواهند کرد.

این وزارتخانه تصریح کرد: محور اساسی این نشست بحران اوکراین و توقف کشتارها و عملکرد واقعی برای آغاز گفتگوهای سیاسی گسترده‌ در این کشور است.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: این سه وزیر در این نشست قرار است توافقنامه‌های قبلی میان این سه کشور را بررسی کنند.

این سه وزیر در این نشست درخصوص همکاری میان کشورهایشان در عرصه‌های مختلف بین‌المللی و با هدف ایجاد فضای مثبت سیاسی در اروپا و آتلانتیک به ویژه درباره روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفتگو خواهند کرد.

پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درخصوص حل بحران ایجاد شده در اوکراین با همتای خود فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه و دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس گفتگو کرد.

انتهای پیام

کد N328222

وبگردی