آفتاب
در نطق میان دستور کریمی قدوسی مطرح شد؛

آقای دلاور ، دلواپس دستاوردهای شهدا باشید/ درخواست عزل یونسی از رئیس جمهور

آقای دلاور ، دلواپس دستاوردهای شهدا باشید/ درخواست عزل یونسی از رئیس جمهور

عضو کمیسیون امنیت ملی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف نترسید و دلاور دلواپس دستاوردهای شهدا باشید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز سه شنبه با اشاره به حکومت امام علی(ع) و شرایط جنگ صفین گفت: در آن دوران نیز یاران امام علی(ع) پیشنهاد اعتدال و مذاکره را مطرح کردند بدون این که قصد مقایسه آن دوران با اکنون را داشته باشم هر دو روش یکی است. اعتدال و مذاکره سبب شکست حضرت شد. اگر بصیرت افزایی و اطاعت از رهبری نباشد در جبهه مقاومت و انقلاب فاتح نمی شویم.

وی با تاکید بر این که قصد مقایسه دوران حکومت امام علی(ع) و شرایط کنونی را ندارم، به 25 سال رهبری حضرت آیت الله خامنه ای اشاره کرد و گفت: در دوران امام علی(ع) عده ای از سابقه داران اسلام جلوی این امام صف کشیدند. طبق گزارش اصل 90 اکنون نیز عده ای از سابقه داران انقلاب از جمله هاشمی، موسوی، کروبی و خاتمی مقابل نظام صف کشیده اند. در این دوران برای عده ای زیر پرچم رهبری ماندن سخت تر از زیر پرچم امام خمینی(ره) ماندن است.

نماینده مردم مشهد ادامه داد: در فتنه عده ای تلاش می کنند فضا را بحرانی کنند و مردم را از ارزش ها منصرف کنند، رهبری با درایت خود را ماهیت فتنه را افشا نمودند.

کریمی قدوسی با بیان این که اعتدال حرکت در وسط میدان است تاکید کرد: مواضع رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد و علوم و تحقیقات و فناوری حرکت در مرز حق و باطل است که به نفع باطل تمام می شود.

وی در ادامه نطقش به برخی از بیانات رئیس جمهور و وزیر فرهنگ اشاره کرد و گفت: آقای روحانی اظهارات شما باعث غیرت زدایی است و در نتیجه تضعیف در مقابل زورگویان می شود. اعتدال آن نیست که کسی که بیانیه مجمع روحانیون مبارز را در سال 88 صادر کرد امروز در مناصب بالا قرار دهید و عناصر فتنه را در مناصب حکومتی بگمارید.

نماینده مردم مشهد ادامه داد: آقای روحانی دستیار ویژه تان آقای یونسی را عزل کنید چرا که مواضعش مورد تاکید رژیم صهیونیستی است و سلطنت و اشرافیت را تحمیل می کند و باعث تفرقه میان اقوام منسجم ایرانی می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از رئیس جمهور خواست از وزیر اطلاعاتش درخواست کند گزارش نویسی علیه منتقدانش را کم کند و منتقدان را تحقیر نکند و آنها را به دادگاه ها نکشاند و ظرفیت خود را بالا ببرند.

وی همچنین خطاب به وزیر امور خارجه اظهار داشت: آقای ظریف نترسید، بگویید ایرانی هستید چرا که ما ایرانی ها تمام طرح های آمریکایی ها را خنثی کردیم. نترسید دلاور ،دلواپس دستاوردهای شهدا باشید و روی خطوط قرمز تاکید کنید و از اصول خود کوتاه نیایید.

این نماینده مجلس به برخی از انتقادها به آیت الله مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: آیت الله مصباح یک چهره انقلابی است که رهبر انقلاب ایشان را مطهری زمان معرفی کردند. امروز ایشان مورد هجمه قرار گرفته و برخی از مسئولین اظهاراتی می کنند که بنی صدر ایراد می کرد.

کد N328025

وبگردی