آفتاب

استقرار دو بمب افکن استراتژیک B-2‌ آمریکا در انگلیس

استقرار دو بمب افکن استراتژیک B-2‌ آمریکا در انگلیس

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از استقرار دو بمب افکن B-2 در یک پایگاه هوایی در انگلیس و با هدف انجام مانور با متحدان ناتو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، پنتاگون اعلام کرد که استقرار این دو بمب افکن از پیش برنامه ریزی شده و مدت کوتاهی این دو فروند هواپیما در پایگاه انگلیس می‌مانند. این استقرار در پی تنش‌های موجود با روسیه بر سر اوضاع اوکراین صورت گرفته است.

سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون گفت:‌ این اقدام نشانگر تعهد ما به کشورهای عضو ناتو است.

در چند هفته اخیر حضور نظامی آمریکا در اروپا افزایش یافته و این در حالی است که واشنگتن به دنبال تضمین به متحدان خود در شرق اروپاست که نگران اقدامات مسکو در منطقه هستند.

این دو بمب افکن روز یکشنبه در پایگاه «فیرفورد» در گلوسسترشایر در انگلیس به زمین نشسته و به سه بمب افکن B-52‌ که چهارم ژوئن 2014 به این پایگاه هوایی منتقل شده بودند، پیوستند.

سخنگوی پنتاگون افزود: این بمب افکن‌های استراتژیک در پروازهای آموزشی در عملیات و مانورها حضور می‌یابند و فرصتی را برای خدمه پرواز مهیا می‌کنند تا به تقویت مهارت‌ها و انجام عملیات مشترک بپردازند.

استقرار بمب افکن‌های B-2‌ خارج از آمریکا به دلیل پرهزینه بودنشان، اقدامی کم سابقه است. تنها 20 فروند B-2 در مانورها شرکت دارند.

انتهای پیام

کد N327990

وبگردی