آفتاب

جزئیات جدید از طرح تروریستهای تکفیری برای اشغال سامراء و موصل

جزئیات جدید از طرح تروریستهای تکفیری برای اشغال سامراء و موصل

یک رسانه عراقی از نشست سرکردگان گروه تروریستی داعش با مقامات برخی رژیمهای عربی و تهیه طرح اشغال سامراء و موصل در این نشست خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری دولت قانون فاش کرد عبدالله بن عبدالعزیز در نشستی با سرکردگان گروه تروریستی داعش، اجرای طرح اشغال سامراء و موصل را بررسی کرد.

این پایگاه خبری به نقل از منابعی که بلندپایه توصیف کرد، نوشت عملیات گروه تروریستی داعش در سامراء و موصل با نظارت مستقیم پادشاه عربستان و با هماهنگی قطر انجام شد.

این منبع نوشت دستگاههای اطلاعاتی عراق اطلاعات دقیقی در دست دارند و همچنین اعترافات سرکردگان داعش، دست داشتن عربستان و قطر در عملیات تروریستهای داعش برای ایجاد هرج و مرج در عراق با هدف تجزیه این کشور را اثبات می کند.

این منابع گفتند عملیات تروریستهای داعش از شش ماه پیش تحت نظارت مستقیم عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و با هماهنگی قطر برنامه ریزی شده بود و امکانات مالی و لجستیکی بزرگی که به سه میلیارد دلار می رسد، برای اجرای این طرح هزینه شده بود.

هدف از اجرای این عملیات، ایجاد ناآرامی های امنیتی گسترده و اشغال برخی استانهای شمالی برای رساندن این پیام به افکارعمومی جهان مبنی بر ضرورت ایجاد اقلیم های سنی با هدف تسهیل برپایی امارتهای تکفیری و تبدیل آن به اقلیمهایی که تکفیریها بر آن حکومت کنند.

این منابع گفتند نشستهایی در برخی پایتختهای عربی از جمله اردن، قطر و برخی پایتختهای اروپایی میان نمایندگان سازمانهای اطلاعاتی عربستان و قطر با برخی سرکردگان داعش با حضور برخی سیاستمداران عراقی از جمله برخی نمایندگان پارلمان برگزار شد .

کد N327853

وبگردی