آفتاب

15 تروریست در حملات جنگنده های ارتش پاکستان کشته شدند

15 تروریست در حملات جنگنده های ارتش پاکستان کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - ارتش پاکستان اعلام کرد: در حمله روز سه شنبه جنگنده های نیروی هوایی به مواضع شبه نظامیان در ˈمناطق قبایلیˈ در شمال غربی پاکستان، 15 تروریست به هلاکت رسیدند.

روابط عمومی ارتش پاکستان در بیانیه ای افزود: دهها تن از شبه نظامیان وابسته به گروههای غیرقانونی ازجمله طالبان در حملات هوایی امروز جنگنده های پاکستان به مخفیگاه آنان در منطقه قبیله ای ˈخیبرˈ زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی پاکستان با استفاده از حملات هوایی جنگنده و بالگردهای جنگی، 9 مخفیگاه شبه نظامیان را در بخش ˈتیراهˈ از این منطقه قبیله ای هدف قرار داده و منهدم کردند.

رسانه های پاکستان به نقل از منابع نظامی این کشور ضمن انعکاس تشدید حملات هوایی در بخشهای مختلف منطقه خیبر؛ از احتمال افزایش تلفات تروریست ها خبر دادند.

حملات هوایی امروز ارتش پاکستان علیه تروریست ها در حالی انجام می شود که پیشبرد روند گفت وگوهای صلح میان دولت اسلام آباد و طالبان پس از چند مرحله اقدام تروریستی توسط این شبه نظامیان علیه نیروهای امنیتی پاکستان متوقف شده است.

حملات ماه گذشته جنگندهای نیروی هوایی ارتش پاکستان علیه شبه نظامیان طالبان در بخش های مختلف منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی منجر به هلاکت 70 نفر از تروریست ها شد.

روزهای اخیر سخنگوی طالبان پاکستان ادعا کرد که اگر دولت اسلام آباد شرایط اعضای این گروه شبه نظامی را بپذیرد، آنها آمادگی اعلام آتش بس را دارند.

در پی توقف پیشبرد گفت وگوهای صلح میان دولت اسلام آباد و گروه طالبان؛ اقدامات تروریستی و انفجارهای بمب نیز در مناطق مختلف پاکستان افزایش یافته است.

آساق ** ا.ر**1577
کد N327796

وبگردی