آفتاب

آمریکا یک واحد نظامی دیگر چین را به انجام عملیات هکری متهم کرد

آمریکا یک واحد نظامی دیگر چین را به انجام عملیات هکری متهم کرد

یکی از کمپانی‌های امنیت سایبری آمریکا یکی از واحدهای نظامی چین را به انجام عملیات هکری علیه برنامه‌های ماهواره‌ای و فضایی ایالات متحده متهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، کمپانی امنیتی CrowdStrike آمریکا اعلام کرد: یگان 61486 مستقر در شانگهای از اداره دوازدهم ارتش آزادی بخش خلق چین، شبکه‌های آژانس‌های دولتی غربی و مقاطعه کاران دفاعی را از 2007 مورد حملات سایبری و هکری خود قرار داده است.

این کمپانی امنیتی آمریکا اعلام کرد: این هکرها بخشهای ارتباطی، فضایی و ماهواره‌ای آمریکا را مورد هدف هک خود قرار می‌دهند.

جاسوسی سایبری اهداف عملی و اجرایی و سایت‌های مهم آمریکا را نظیر دفتر مایکروسافت و ادوب ریدر هدف قرار می‌دهد.

کمتر از سه هفته پیش وزارت دادگستری آمریکا نیز اقداماتی غیرمنتظره را برای مقابله با پنج عضو واحد ارتش آزادی بخش خلق چین به اتهام جاسوسی سایبری و فروش قطعات محرمانه و اطلاعات سری هواپیماهای ضد رادار انجام داد.

یکی از موسسان این کمپانی سایبری آمریکا همچنین اعلام کرد: پس از واکنش چین نسبت به اعلام جرم علیه این پنج عضو واحد ارتش آزادی بخش خلق، اعلام کردیم که نمی‌توانیم از این اقدامات چشم پوشی کنیم.

این کمپانی سایبری نام فردی را به نام "چن پینگ" اعلام کرده که با استفاده از ثبت نام‌های دامین وب سایت‌ها، برای هک سایت‌های آمریکا استفاده می‌کرده‌ است.

انتشار این گزارش همچنین احتمالا باعث افزایش تنش‌ها درباره مسائل امنیت سایبری میان واشنگتن و پکن می‌شود. مقام‌های دولت چین پیشتر به رخدادهای چند ماهه گذشته واکنش تندی نشان داده‌اند و از مذاکرات درباره مسائل هکرها خارج شده و دولت آمریکا را به جاسوسی در ارتش و سایت‌های سیاست مداران و دولتمردان چینی متهم کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N327652

وبگردی