آفتاب

ممنوعیت صادرات محصولات وارداتی!

ممنوعیت صادرات محصولات وارداتی!

در حالی که چند روز پیش سازمان توسعه تجارت، صادرات گوشت قرمز، کنجاله سویا و دام زنده سبک را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد، رییس سازمان دامپزشکی گفت: این محصولات پیش از این نیز جزو کالاهای صادراتی نبودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سازمان توسعه تجارت صادرات گوشت قرمز، کنجاله سویا، روغن خوراکی ودام زنده سبک را تا اخذ مصوبه عوارض صادراتی پیشنهادی و ابلاغ آن به گمرک غیر مجاز اعلام کرده است اما این سیاست‌ در حالی تصویب و اعلام می‌شود که این چهار قلم محصول جزو محصولاتی هستند که عمده آن‌ها از واردات تامین می‌شود یا برای رسیدن به خودکفایی و تامین نیاز داخل به واردات بخشی از آن نیازمندیم.

مهدی خلج، رییس سازمان دامپزشکی در این باره گفت: تاکنون صادرات دام زنده سبک، کنجاله سویا و گوشت قرمز نداشته‌ایم چرا که این محصولات یا به اندازه نیاز در داخل تولید می‌شوند یا برای تامین آن نیازمند واردات هستیم.

وی افزود: دام زنده سبک هیچ گاه جزو کالاهای صادراتی نبوده و چندی پیش وزارت جهاد کشاورزی صادرات گوساله پروار شده را مجاز اعلام کرده بود.

با توجه به تصویب و ابلاغ قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی و واگذار شدن وظایف مربوط تولید تا بازار و تجارت محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی بهتر است وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی تنظیم بازار و تجارت محصولات کشاورزی در راستای یکسان‌سازی و هماهنگ‌سازی سیاست‌های کلان ابلاغی این بخش بیش از پیش با دستگاه‌های ذیربط تعامل بر قرار کند تا بازار داخلی و خارجی محصولات غذایی ثبات بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

کد N327595

وبگردی