آفتاب

‌تعیین میزان اجاره‌ها از دست آژانس‌های املاک خارج شده است

‌تعیین میزان اجاره‌ها از دست آژانس‌های املاک خارج شده است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: تعیین میزان اجاره‌ها از دست آژانس‌های املاک خارج شده است و این مالکین هستند که تعیین‌کننده نهایی قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی می‌شوند.

محمود نوروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، اظهار کرد: همزمان با شروع پیک مصرف، استارت افزایش اجاره‌ها کلید خورده است و متأسفانه شاهد افزایش 20 درصدی قیمت اجاره‌بها نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی افزود: متأسفانه مالکین گوش به حرف مشاورین املاک نمی‌دهند و تعیین میزان و کارشناسی اجاره‌ها از دست آژانس‌های املاک خارج شده است.

نوروزی در ادامه در خصوص بازار مسکن اظهار کرد: کاهش قیمت مسکن ارتباط مستقیمی با تقاضا دارد و کاهشی در بخش مسکن نداشته‌ایم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: اما جنب و جوشی که از ابتدای سال جاری شاهد آن بوده‌ایم منجر به افزایش 15 تا 20 درصدی تعداد معاملات مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

وی نظر خود را در رابطه با سه ماه آتی بازار مسکن چنین عنوان کرد: بعید می‌دانم افزایش قیمتی در بخش مسکن داشته باشیم و اگر هم افزایشی باشد متوسط با تورم حاکم بر جامعه خواهد بود.

نوروزی با بیان این‌که امنیت اقتصادی در گرو امنیت سیاسی است و عواملی چون بورس، سکه و طلا از عوامل تأثیر‌گذار بر بخش مسکن هستند، خاطرنشان ساخت: در بخش‌هایی مثل بورس ثبات وجود ندارد و سرمایه‌های سرگردان به سمت بازار مسکن کشیده می‌شود.

انتهای پیام

کد N327459

وبگردی