آفتاب

بادامچیان: به روحانی گفتم کار سختی دارید؛ از خدا کمک بخواهید

بادامچیان: به روحانی گفتم کار سختی دارید؛ از خدا کمک بخواهید

یک عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، باقی گذاشتن پروژه‌های نیمه‌تمام، نوع سیاست خارجی و نحوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها را از جمله اشتباهات دولت قبل دانست و تاکید کرد که بر اساس این اشتباهات، هر رئیس‌جمهوری که بر سر کار می‌آمد، با مشکلاتی مواجه می‌شد.

اسدالله بادامچیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به در پیش بودن سالگرد انتخابات ریاست جمهور اشاره کرد و با بیان اینکه "آنچه در 24 خرداد سال 92 رخ داد یک انتخابات نسبتاً خوب با وجود همه سلیقه‌های مختلف بود"، افزود: به هر ترتیب مردم از بین نامزدهای موجود یک نفر را انتخاب کردند و اصلاً انتخابات امری ترجیحی است و کاملاً طبیعی است که یک نفر از بین کاندیداها انتخاب شود.

وی ادامه داد: در انتخابات فردی نامزد شده بود که نظامی بود و مردم به یک نظامی رأی نمی‌دهند؛ ضمن اینکه مردم به کسی که مسئول اطلاعات هم باشد رأی نمی‌دهند. همچنین ممکن است فردی را در یک مقام مفید بدانند و برای کاری دیگر مفید ندانند. برخی هم که در گذشته رأی‌آور نبودند و در آینده نیز نخواهند بود، رأی نیاوردند. با این وجود، ترجیح این بود که به شخصی مثل آقای دکتر روحانی رأی دهند.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به یوابق حسن روحانی اظهار کرد: آقای دکتر روحانی هم روحانی است و هم عضو مجلس خبرگان است و هم اینکه سابقه طولانی در انقلاب دارد و دارای مسئولیت‌هایی در جبهه، شورای عالی امنیت ملی و مشاورت مقام معظم رهبری داشته است و شعارش نیز امید، تدبیر و اعتدال بوده است. این شعار، شعار خوب و رأی‌آوری بود.

بادامچیان با اشاره به وضعیت اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات سال گذشته گفت: از سوی دیگر، اصلاح‌طلبان نه حرفی برای گفتن و نه شخصی برای مطرح کردن نداشتند. حتی آقای عارف هم بر این موضوع تاکید کرد که کاندیدای اصلاح‌طلبان نیست و به همین دلایل آقای روحانی رأی‌آورتر بود.

وی اضافه کرد: مردم ما سالیان سال حوادث گوناگون از جمله جنگ تحمیلی را دیده بودند. به هر ترتیب به برکت اصل ولایت فقیه و تدبیر آقای هاشمی رفسنجانی دوره بازسازی به بهترین وجه گذشت. مردم در ادامه دیدند که دوره اصلاحات کاری انجام نداد و گرچه دوره اول آقای احمدی‌نژاد خوب بود اما افراطی‌گری‌ها در دوره دوم مشهود شد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "ما به لحاظ داشتن صلابت از منظر جهانی و دانش هسته‌ای وضعیت خوبی داشتیم"، در عین حال گفت: در دوره دوم آقای احمدی‌نژاد مشکلات و سیاست‌های غلط، هویدا بود. مشورت‌پذیری آقای احمدی‌نژاد کم شد ضمن اینکه بی‌توجهی ایشان نسبت به مردم و جریان اصیل ولایت به چشم می‌خورد. آقای احمدی‌نژاد مجموعه‌ای از پروژه‌های را کلید زد که خودش هم می‌دانست با توجه به میزان بودجه، امکان اتمام آنها وجود ندارد.

بادامچیان، وجود برخوردهای خشن در صحنه روابط بین‌المللی و اشتباه در بحث هدفمندی یارانه‌ها را از جمله خطاهای دولت احمدی‌نژاد عنوان کرد و افزود: هر چقدر که مجلس هشتم و دوستان ما در این راستا تذکر دادیم، ایشان به هیچ وجه حاضر نشدند در این باره حرف‌شنویی داشته باشند و در نهایت کاری کردند که اگر خدای نکرده آقای مشایی یا خودشان رئیس‌جمهور می‌شدند، نمی‌توانستند بودجه کشور را صرف یارانه‌ها کنند.

وی با بیان اینکه "اگر هر دولتی غیر از آقای روحانی بر سر کار می‌آمد، شاهد وجود مشکلاتی بود"، اظهار کرد: زمانی که من به همراه مرحوم عسگراولادی با آقای روحانی دیدار کردیم، به ایشان گفتم که شما یک کار سهل‌ و ممتنع دارید. سهلِ موضوع این است که ولی امر و رهبری مقتدر و نظام با اقتدار و مردم ارزشمندی وجود دارند که پای نظام و انقلابشان ایستاده‌اند اما در مقابل، چالش‌های داخلی و بین‌المللی و کسانی که با شما وارد چالش خواهند شد کار را برای شما سخت خواهند کرد؛ بنابراین باید از خدا کمک بگیرید.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه "حزب مؤتلفه به نقد مشفقانه و حمایت حکیمانه از دولت می‌پردازد"، گفت: آقای روحانی باید افرادی را در سمت‌های مختلف قرار دهد که خط اصیل امام(ره) را دنبال کنند در حالیکه هم‌اکنون می‌بینیم در برخی وزارتخانه‌ها از جمله وزارت علوم این روند دنبال نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N327451

وبگردی