آفتاب

پیروزی حزب حامی روسیه در انتخابات اوستیای جنوبی

پیروزی حزب حامی روسیه در انتخابات اوستیای جنوبی

کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری خودمختار اوستیای جنوبی اعلام کرد، حزب «اوستیای متحد» که طرفدار پیوستن این منطقه به روسیه است در انتخابات پارلمانی به پیروزی دست یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آلمان،‌طبق اعلام رئیس کمیسیون انتخابات در اوستیای جنوبی، حزب اوستیای متحد موفق شده است 43.19 درصد آرا را در انتخابات روز یک‌شنبه کسب کند. حزب اوستیای متحد 20 کرسی از 34 کرسی پارلمان این منطقه را از آن خود کرده است.

آناتولی بیبلیوف، رهبر حزب اوستیای متحد اعلام کرده است، خواسته سیاسی اصلی وی و حزبس بازگشت سریع اوستیای جنوبی به دامان روسیه است.

دوره نمایندگی پارلمان در اوستیای جنوبی پنج ساله است. در رأی‌گیری سال 2009 سه حزب به پارلمان راه یافته بودند. اوستیای جنوبی در جنگ‌سال های 1992 و 1993 بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از گرجستان جدا شد ولی دولت طرفدار غرب در تفلیس هیچ گاه استقلال این منطقه را که از حمایت روسیه برخوردار است، به رسمیت نشناخت. گرجستان انتخابات روز یکشنبه را نیز غیرقانونی توصیف کرد. در سال 2008 مسکو با گرجستان بر سر اوستیای جنوبی درگیر جنگ شد و اکنون این منطقه عملا تحت کنترل روسیه است.

در همین حال، ناتو نتایج انتخابات پارلمانی در اوستیای جنوبی را به رسمیت نشناخت.

به گزارش روزنامه روسی «اوترا»، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد: ناتو نتایج انتخابات پارلمانی در اوستیای جنوبی را به رسمیت نشناخته است. این انتخابات کمکی به حل صلح‌آمیز و پایدار اوضاع گرجستان نمی کند.

انتهای پیام

کد N327385

وبگردی